Alla inlägg under augusti 2007

Av bylla - 29 augusti 2007 21:08

I morse hämtade jag bilen, men det var med andan i halsen som jag körde hem, jag var övertygad om att den skulle stanna igen. Men hem kom jag utan mankemang och tack Jocke för att du skjutsade ner mej till stan.

Har varit på uppvaktning också för Helena blir 40 år idag, tänk vad tiden går. När jag åkte in till BB körde vi på vänster sida av vägen och när jag skulle hem från BB hade Sverige gått över till högertrafik.

Så nu är man mätt och belåten efter både kakor och tårta och smörgåstårta, ska jag vara ärlig så är jag faktiskt för mätt.

I morgon blir det nog en sväng till Holma och lingonskogen

Av bylla - 29 augusti 2007 08:02

G R A T  T I S Helena på födelsedan!!

Av bylla - 26 augusti 2007 09:33

Jag har en dator och till datorn hör en mus. Den gör mej galen. Har försökt att skriva inlägg här minst 3 ggr men sen finns det en knapp på musen som man inte får nudda för då försvinner det man skrivit.

Jag tänkte berätta om hur min  bil,Jabben ,(JAB,regnr) hamnade på verkstad och sen ut därifrån och sen på bärgningsbil och verkstad igen. Har haft den inlämnad på en mindre verkstad i 4 veckor!! utan att de hittat felet, sen for vi till märkesverkstan, de är ju säkert tänkte jag (och dyrt). Inom en dag var den klar att hämta och betala 1700:- drygt.

Tog mej ner till garaget och när jag skulle iväg igen så stannade bilen, det var precis samma fel som förut. Vad gör man när man står mitt i uppfartskurvan och blockerar. Man slår ut med armarna och ser hjälplös ut och vips kommer två gulliga killar till undsättning. De puttade på så jag kom in på en parkeringsficka.

Jag ringde verkstan igen och sen till en bärgare som lämnade in bilen åt mej, och sen vet jag inge mer.

Hur kan en verkstad som får in en bil och får veta vad det är för fel på den och sen lämna ut den utan att ha kollat att den går? De tog betalt för tändstiftsbyten och nåt med luftfiltret, men det hade jag ju inte bett om.

Ja ja , jag får väl trösta mej med att det är friidrotts vm på tv så länge.

Nu gäller det, klarar jag att undvika musknappen? Ni får väl se. Hej


Av bylla - 23 augusti 2007 12:17

Även idag skiner solen och det känns riktig bra. Förkylningen är på tillbakgång och det är också ett plus.

Skickade iväg gubben till stugan på skäret igår morse ( ja han var ju inte nödbedd precis). Skönt att vara själv ett tag. Bakat några kaksorter till Helenas 40 årsdag, fast jag lyckas sällan att få dem snygga, men goda blir de ,hade till och med köpt riktigt smör, och det märktes på smaken. Nu har jag bara en sort ogräddad men jag har redan diskat bort. Jag tror inte att det finns nån som drar ner så mycke disk som jag, diskbänken  och köksbordet fullbelagt...Nog för idag. hej
Av bylla - 22 augusti 2007 08:46

Tala om en blixt från klar himmel men så var det när jag plötsligt vaknade igår och var jätteförkyld.Att snora lite går väl an men hostan.. och dessutom huvudvärk., men jag vet ju att det går över så småningom. Idag känns det redan bättre.

Solen skiner och det skulle kännas bra om man hade ork att fixa nåt här hemma, typ tvätta fönster eller baka bullar men det får bero tills jag känner mej mer alert. Vi hörs.

Av bylla - 20 augusti 2007 21:02

Alla andra bloggar då kan väl morsan göra det också -tänkte min dotter och skapade en blogg åt mej. Så nu är det som sagt premiär. Jag kan ju alltid berätta vad jag gjort idag. I morse bakade jag blåbärskakor. Det blev 8 st och det är bara 2 kvar, 2 åt vi upp till middagsfikat, 2 gav jag bort och 2 frös jag in.

Sen till lunch kokade jag blåbärsgröt (jättegott), det brukar bli en gång per år som vi äter det. Jag skulle ha plockat mer blåbär i söndags men så råkade jag få syn på kantareller och jag blev helt salig. Det var första gången som jag hittat kantareller fast jag gått så mycket i skogen , så när jag gick hem var det mer kantareller än blåbär i hinken.

Eftersom min bil har pajat fick jag skjuts till affären   för att handla och sen for mina flickor och jag till min dotterson som fyllde 16 år. Det blev tårta och kaffe förståss.

Ja, så nu är det kväll och det är dags att gå till sängs, gonatt

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards