Alla inlägg under september 2007

Av bylla - 29 september 2007 09:17

Den här veckan har varit ganska omväxlande. I onsdags följde jag med min gubbe till vårdcentralen och därifrån ner till röntgen på sjukhuset, (troligt revbensbrott, men det syntes inget på plåtarna).

Tidigare på dan hade jag börjat ta upp potatisen i landet men det var så jäkla jobbigt så jag lämnade resten till nästa dag.

Torsdag blev potatisupptagningen klar, och så har jag rotat efter några möbler på bodvinden för Hanna behöver bord och stolar till sin nya lägenhet.

Det bästa med denna vecka är nog vädret, det har varit strålande sol och ingen tokblåst.

Av bylla - 24 september 2007 10:42

Tänkte bara meddela att pusslet är klart. Nu när bordet är ledigt ska jag sy panelgardiner, tror jag....

Av bylla - 21 september 2007 12:20

Jag fick ge mej till slut och kapitulera för hostan, igår var jag till vårdcentralen för att kolla upp att allt var som det skulle , utom att jag hostar.

 Jag fick 1 liter hostmedicin, tog en massa blodprover och så en remiss till röntgen . Det besöket gjorde jag också bort igår,, det finns ju drop in. Får väl höra resultatet senare. Och det bästa är ju att bilen gick utan mankemang, man är ju lite halvskraj att den ska lägga av igen.

Nu ska jag fortsätta med mitt 1000 bitarspussel som jag brottas med. Såna privilegier har man om man är pensionär!!

Av bylla - 17 september 2007 08:55

Hemma igen efter några dagar i stugan. Det värsta är att jag fortfarande har en otäck hosta och den tycks aldrig gå över. Det är femte veckan som jag kraxar. Skitjobbigt.

Jobbat ute i stugan med att sätta in fönster (extrarutor som man sätter in på insidan om fönstren med vadd emellan) och så klistrar man med pappersremsor för att det ska bli riktigt tätt. Det blir så ombonat och mysigt när det är klart och så blir det ju varmare också.

På våren när man plockar bort extrafönstren så blir det luftigt och somrigt.

Det värsta med insättningen är ju att allt ska putsas, det blir allt som allt 44 "fönstersidor" att fara över. (3 fönster i kammaren och 2 och ett halvt fönster i köket.) Nu är det som sagt gjort och det känns bra.

Dessutom blev det 12 l lingon, som Helena och gammelfarmor ska ha.

nu ska jag fortsätta att kraxa

Av bylla - 9 september 2007 20:41

Söndag kväll, helgen har gått fort men det gör ju alla dagar nuförtiden, och ändå har jag inget att göra, skittråkigt att vara pensionär.

Idag fick Hanna agera frissa, jag var så långhårig, och eftersom  jag fick en "hårtrimmer" när jag fyllde år bör den ju användas.Det blev jättebra.

Halvtaskigt väder hela dan så jag har inte varit utanför dörren, nä nu ljuger jag ,för jag var på kiosken och köpte glass åt oss, måste ju ha nåt gott när man sitter och glor på "Finnkampen"

Av bylla - 4 september 2007 07:48

Så har jag förädlat lingonen som jag kom hem med i söndags. De har blivit 10 liter sylt, gott att finna till palten i vinter...

Förkylningen sitter i , nu har jag hostat i 2 veckor, man blir alldeles slut och sen låter det inte så trevligt för omgivningen.

Ringde bilbolaget i går för att höra hur det blir med bärgningskostnaden, jodå den får jag allt betala själv för  jag kunde ju köra därifrån. Att bilen sen bara gick ca 1 km hör inte dit. Att de sen jobbade med bilen en hel dag behövde jag inte betala något för, det var ju alltid något.

Av bylla - 2 september 2007 15:59

Så är vi hemma igen efter några dagar i stugan. Det blev en givande tripp, ca 15 liter stora fina lingon och så lite kantareller. Jag hittade faktiskt tillbaka till mitt svampställe, det trodde jag inte. Jag tycker om att gå i skogen och plocka bär, särskilt lingon. Är det nån som skulle vilja ha några liter så kan ni ju höra av er.

Dessutom har vi hjälpts åt med att måla en vägg på stugan, eftersom jag är så kort så har gubben fått måla högst upp (vinglat på en stege) och jag resten, och så jag har målat vitt runt fönstren. Det blir så himla snyggt med falurött och så vitt på karmar och knutar.

Nu är 2 väggar målade, de som slits mest av väder och vind, resten tar vi nästa sommar. For hem tidigt för jag ville se Kajsa ta medalj men det blev ju en flopp.

Ovido - Quiz & Flashcards