Alla inlägg under januari 2010

Av bylla - 29 januari 2010 12:20

5 - 1 Modo - HV 71 Känn på det ni. Nu är vi på väg till slutspel!!

 

Det är så jäkla skönt att det har vänt (peppar, peppar) för Modo.

 

Kallt så in i bomben igen, imorse minus 23, men nu är det bara 19.

 

I tisdags var jag till Kjell på Wemer och han har börjat tala om Umeå igen. Undrar om det är ett sätt att skyffla undan en del patienter från Ö-vik? Det är ju besparingstider.

Jag vill inte till Umeå men jag ska fundera mer. Annars var mina värden rätt bra. och det är ju skönt.

 

Har faktiskt gjort lite nytta idag, torkat golven sedan gubben hade dammsugit(!). Så nu är det frächt och fint inför helgen. Men det förståss, helgen är ju som vardagen hos oss. inget händer.

 

Till middag blir det lasagne, länge sen sist.

Nu ska jag försöka lösa expressens fredagskorsord. Det är så jäkla svårt, tur att man kan googla.  

Glömde tala om att jag vann faktiskt 429 kr på förra modo-matchen. Jag brukar spela samma resultat för varje match.

För pengarna köpte jag en jacka för 350:-- Bra va?

Av bylla - 22 januari 2010 17:22

Jag gäspar stort för jag la mej på soffan en stund efter maten och somnade. Men det är konstigt att man är tröttare när man stiger upp än när man la sig.

Varit en sväng ner till stan idag, skjutsade ner sondottern . Gick till

gallerian och fick äntligen tag i almanackor, dels en vanlig som jag ska ha till Holma och så en liten fickalmanacka till mej.

Inte så trevligt väglag, snörök, men det gick bra ialla fall.


Annars inget speciellt under veckan som gått. Har mest suttit vid pusslet, men nu ska jag inte lägga fler. Blir så less på att vända bitarna och så kommer gubben och lägger det klart, bara så där.

Igår var jag och lämnade blodprover eftersom jag ska på återbesök till Kjell på tisdag till veckan. Det är bra för jag  börjar känna av mina knölar igen. Jag tycker att det blir kortare mellan varje behandling. Det är ju bara ett halvår sen jag avslutade senaste omgången.

Ska jag få ännu en sommar upphackad i 3-veckors perioder. Hoppas inte.

Slutar för nu. Hej.


Av bylla - 15 januari 2010 13:08

Nu börjar jag om. Ja jag hade skrivit hela sidan klar och så kom jag åt nån tangent och så var det borta, bara sådär.

Jo ja sa att julen är bortstädad och det känns riktigt skönt. Granö-granen barrade som ett tok och sen lyser solen på krimskramset och det tål jag inte, Så ut med skiten. Konstigt att det är så mycket skönare att städa bort julgrejerna än att ta fram dem. Det borde ju vara tvärt om.

Jag har lagt ut 500 bitars pusslet, det var faktiskt ganska svårt fast det inte var så många bitar. Nu har jag startat upp Sollans pussel som är 1000 bitar. Och det är ett som kommer att räcka länge.

Jag har faktiskt bakat kaffebullar idag (julfikat är slut för länge sen), kom och fika nån.

Sen väntar jag på det oranga kuvertet för att se hur det blir med pensionen. Egil fick sitt igår och tänk , han fick 7 kr mer än förut. Efter sänkning så blev det ju lägre skatt också, så han gick med plus. Jag tror vi ska fira det ikväll!!

Nu ska jag fortsätta med pusslet.

By By


Av bylla - 7 januari 2010 08:32

   BRR, va kallt vi har fått. just nu - 22 gr.

Hoppas det ger sig snart, det blir ju så dyrt. Elpriset, ni vet elpatron går för högtryck. Men jag ser att det är dom som har mycket kallare, så jag ska väl inte klaga.Tänker på alla stackars uteliggare vi har i Svergie.








  Nu har jag startat upp med ett litet pussel, bara 500 bitar. Jag har inte haft nåt sug i år efter pusselläggning. vet inte varför.

Sitter mest framför datorn eller tv:n, kan inte förstå vart energin och arbetslusten har tagit vägen. Fast å andra sidan gör jag  ju som jag vill numera. Är min egen företagare, om jag vill företa mej något.

Har inte varit till Ica sen före nyår och tänker inte fara heller förrän det blir mindre kallt. Har mat fulla frysen och det är ju bra att få äta undan lite.

Mjölk och fil finns på kiosken.

Nu ska jag vända mej ett kvarts varv och lägga några pusselbitar.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards