Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Snart bärtider

Av bylla - 23 augusti 2010 13:48

Jo det var ju det här med gelekoket. Det gick åt pipan första gången så det blev 2 saftflaskor istället. Plockade mer vinbär, både svarta och röda och gjorde ett nytt försök. Och det lyckades, haleluja.

Idag har jag kokat lingongele av 2 liter, gjorde ett litet kap när det gällde ett lingonställe. Alldeles rött, jag fick ihop 6 liter så det blev gele av 2 liter och sylt av 4 liter. Nu går jag bara och väntar på att de lingon jag sett ska mogna.

Blåbär finns tydligen inte i år, hittade ca 8 dl som jag gjorde blåbärskakor av.


Surströmmingspremiären är avklarad och den var riktigt god, strömmingen alltså.

Nu sitter jag och halvgruvar mej för imorron, dags för behandling igen. Det är jobbigast att komma igång, när jag väl ligger där med nålen monterad så är allt bra.Och det är ju bara 2 dagar. I övrigt mår jag riktigt bra.

Här skiner solen ena minuten och nästa spöregnar det, ca 20 gr. Inte helt fel.

Hej så länge



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk. Men det finns rolig...

Ovido - Quiz & Flashcards