Alla inlägg under juni 2010

Av bylla - 17 juni 2010 19:59

Ja, så är jag tillbaka igen, det börjar bli lång mellan gångerna jag skriver nu. Jag har ju faktiskt haft fullt upp.

I fredags var jag på röntgen igen eftersom jag ska starta upp en cellgiftsbehandling igen. Därefter var vi och köpte de plantor som fattades , typ blommor till amplarna och  doroteablommor till stenen. Dessutom hade jag lovat att plantera lite hos Hanna i en gryta.

I söndags var Hanna och Jocke hit och sen for jag dit och gjorde grytan fin. 


Sen kom måndagen och då gjorde vi en snabbresa till Holma, för att plantera på stenen och i amplarna, tur att vi var snabba, det tog bara några timmar så var vi hemma igen, för sen regnade det så in i bomben.

När jag jobbade på stenen så sa inte mina måsar något alls, jag trodde de skulle vara heltokiga på mej när jag var så nära boet. Sen kollade Egil och då fanns det bara ett ägg kvar. Jaha, naturens gång tänkte jag, kråkor eller skator. Men oj vad jag blev glad när jag upptäckte två små måsungar i gräset på stigen.


Sen kom tisdagmorron och då bar det av ner till Wemer för inläggning en natt. Kontroll för att jag inte får någon allergisk chock av den medecin jag skulle få.

Allt gick bra och så var det bara att pallra sig in på dagvården dagen efter för att få dagens droppdos.Hem över natten och så ner idag ,torsdag, också.


Nu är det uppehåll med behandlingen i 3 veckor, riktigt skönt. Ska bara ta blodprover en gång i veckan, men det får jag göra här hemma på vårdcentralen.

Usch , va mycke sjukdomssnack det blev idag. Men just nu är det det som snurrar mest i huvudet på mej.

Kram och hej då



Av bylla - 7 juni 2010 15:13

   Det är ett tag sen jag skrev i bloggen nu, men vi flyger och far mellan stugan och hemma så ibland vet jag nästan inte var eller vem jag är ,kanske en fågel. Men just nu är jag hemma och det känns skönt.

I morron ska jag till min läkare och sen får jag se hur det blir med behandlingen. Jag gruvar mej mer och mer för varje gång.

Tänkte berätta hur jag har det med måsarna på sten, jodå de mår jättebra, ruvar för fullt på 3 ägg. Längre ner så finns ett stenskvättbo också.

Sen har jag 3 gäster i rönnen, en talgoxfamilj i holken, strax ovanför den har en björktrast byggt och sen finns ett lite bo på en gren där bofinken huserar.

I resten av holkarna verkar det som om svart-vit flugsnappare har tagi över. Det kryllar av dem.

Eftersom jag älskar att kolla på fåglar så får jag verkligen mitt lystmäte, eftersom det är så många arter där ute. Jag glömde ju att nämna svalorna, både ute och inne i båthuset.

   som synes måste vi passera ganska nära när vi ska till dass eller vedboden. Ibland ligger de tysta och bara kollar oss eller så skriker de och dyker. Det verkar som om de känner igen oss för har man bytt jacka då blir det riktigt tokiga.

   Vår ståtliga rönn. klicka på bilderna för att förstora.

Ovido - Quiz & Flashcards