Alla inlägg under april 2009

Av bylla - 26 april 2009 16:36

Vilken värme!! Helt underbart.

Gjorde premiärturen till stugan i torsdags. Isen låg i hamnen så vi fick lämna båten utanför jaktsten. Men idag när vi for hem hade vi den utanför båthuset.All is i hamna har tinat bort.

Sen har man varit ute hela dagarna och jag har faktiskt blivit brun.

Tog en tur över hamna förbi Helenas i torsdags och råkade falla (tror att jag halkade på sand och grus som låg på en sluttande sten) och slog mej. Jag har nog skadat ett revben för det gör mer och mer ont.

Men som sagt fint väder har vi haft. Har ju inte kunnat göra så mycket. Försökte räfsa lite löv men det gjorde så ont i bröstet att jag fick ge upp.

Istället har jag läst ut en tjock bok som jag  lånat av Henny. Suttit ute i solen.

Vad tycker ni om gofikat? Det tyckte vi om!


Av bylla - 20 april 2009 08:48

Jag tror att jag förtog mej i början på veckan för andra halvan har verkligen gått i lathetens tecken.

Men det är inte helt fel det heller.

Tog en tur till Helena och drack kaffe en dag . Lite omväxling ialla fall.

I lördags satte jag lite tagetesfrön för ordningen skull. Man tjänar ju några kronor för plant är ju dyrt.

Annars har det inte hänt så mycket. Är fortfarande gräsänka men idag kommer nog herrn i huset hem. Då har han varit borta en hel vecka.

Då blir allt som vanligt igen.

Av bylla - 16 april 2009 14:58

Hej igen.

Den här veckan har jag verkligen haft ångan uppe.

På tisdag var jag till frissan och det var jätteskönt att bli fri testarna kring huvudet. Jag klippte mej jättekort så det är bara att rufsa lite. så är det klart.

Sen såg jag Birgers bil på parkeringen så jag ringde honom om mitt pysande sommardäck. Det var Carina som var här med hans bil ,så jag la däcket i den och när han for på nattskiftet tog han tillbaka det. Snabba ryck.


På eftermiddagen satte jag om mina enorma porslinsblommor som jag har i köksfönstret. och det tog tid, mycket klättring upp och ner på stolar. jag var helt slut så jag fick ta datapauser emellanåt.

Nu är det gjort ialla fall och de ska ju klara sig i 5 år minst. Jag såg dessutom att det var knoppar på en, och alla hade nästan ingen jord, bara rötter.


Igår onsdag skulle jag ta  prover igen kl. 7.30, och innan jag for fyllde jag bilen med returpapper och returkartonger. Har inte varit till återvinningen sen jul. så det var en hel del.


Sen tog jag itu med deklarationerna men jag fattade inte hur jag skulle göra med Egils så jag plockade ihop dom papper som  jag undrade över och stegade in på Handelbanken och bad om hjälp. Kirrat på en minut.

Dessförinnan hade jag varit till Strömsknallen och köpt mej ett par vårliga jeans , dragkedja till Hennys jacka ,och lite annat smått och gott. bl-a- present till Anton. När jag kom hem tog jag fram symaskinen och bytte dragkedja i Hennys sommarjacka och la upp mina jeans .

Strömsknallen har ju utökat sitt sortiment med massosr av garner och tyger och dragkedjor.

Idag ,torsdag har det inte blivit så mycket gjort. Bakat en filmjölkskaka i långpannaoch varit på Ica och handlat. Länge sen jag var på affärn själv. Vi brukar ju följas åt numera.


Sen håller jag på att läsa en bok som jag lånat av Henny. Låg och läste inatt till kl 1.30 Den är snart utläst och då blir det så tomt. Just nu har jag ingen ny att börja med, får väl gå till Hennys bokhylla igen.


Jag undrar om det är för att jag har varit ensam de här dagarna som det har blivit så mycket gjort för mej. Jag tror det.


Av bylla - 13 april 2009 10:20

Hela helgen har gått och idag är det sista dagen och då först kommer solen.Och då for gubben! Som ett streck!!!

Jag säger bara Ä n t l i g e n. Det måste vara jättejobbigt att längta och kolla dimma och is och dimma igen och tusen resor ner till udden.

Som sagt jag är glad för hans skull att han kunde komma iväg. Nu kan han stanna tills han känner att han vill hem. Mat har han med sig.

Han ringde nyss och hade fått upp elden i spisen och nu skulle han hämta grejorna från båten. Den låg ca 25 m utanför jacksten, så det var inte så långt att bära. Han skulle hämta ungarnas pulka och dra hem nätbaljor och matboxar.

Så nu börjar gräsänketiden för mej, faktiskt inte helt fel. Behöver ju inte laga mat t.e.x och bläddrar som jag vill på tv:n.

Sen när jag känner att jag vill fara ut till stugan så är den varm och go när jag kommer. Perfekt.


 

Av bylla - 9 april 2009 13:49

Hej igen, tätt på given nu men jag tänkte bara avlägga en båtrapport.

Båten ligger vid iskanten på Udden nu. Tack vare Anders och Morgan som hjälpte Egil att dra ner den. Men fjärden är tjocksmock med is så det lär nog dröja innan det blir nån utflykt. Vinden måste vända.


I övrigt har jag städat påsk idag och tagit en spruta i magen på vårdcentralen för immunförsvaret och tankat båtbränsle  och handlat.

Det var väl allt.

GLAD PÅSK ALLIHOP

Av bylla - 8 april 2009 09:17

 Så var vi inne i påskveckan och då måste det ju vara vår eller hur?

Nu har jag snart avverkat vecka 2 , har bara idag kvar av behandlingensomgången. Måndagen blev jobbig , hela 8 timmar, och när jag kom hem var jag så trött att jag sov mest hela kvällen. Igår gick det snabbare tog bara 3,5 timmar. Och idag ska jag ner kl 13.00 och det ska gå lika fort hoppas jag.


Båten står fortfarande på isen men den är 25 meter närmare vattnet. Det går tungt att dra den på nysnön. Det skulle ha varit blankis. Och be om hjälp är ju inte att tänka på.


Hej för idag.





Av bylla - 4 april 2009 11:37

En vecka sen jag skrev nåt nu. Det har varit en ganska händelselös tid, så det har inte funnits så mycket att förtälja.

Vi har fått snö inatt men tidigare i veckan var det kanonväder.

En hel driva starar var här  imorse så nu är det vår.

När jag tittar ut genom kammarfönstret så ser jag båten på isen utanför bryggan , så nu är det nog tänkt att det ska bli en premiärresa till Holma. Men,  men, båten måste dras på isen ner till Udden och det är ingen lätt sak. Till påsk så kanske Egil får komma ut.

Kanske jag också.

Ovido - Quiz & Flashcards