Alla inlägg under september 2010

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!!

Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet.

Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strålande sol och nästan ingen vind.


Som förstås så har inte mycket hänt sen sist, men om detta väder fortsätter ska jag till stugan imorron en eller två dagar.  Det sämsta den här årstiden är att det blir  väldigt långa kvällar eftersom det är svårt att läsa i stearinljussken eller med fotogenlampa. TV:n har inte tillräckligt starka batterier för att det ska gå att titta flera timmar. Nästa år ska vi skaffa nya batterier. De laddas med solcell.


Det blir nog sista gången för i år som jag åker ut.

Hej då

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv.

Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har dammsugit skäret på lingon. Finns verkligen lite, men så har ju skogen avverkats i fjol och i år har de kört med markberedare så det ser inte klokt ut. Det blev inga blåbär heller, riset är ju upprivet.

Den här  veckan har jag fått min 5:e behandling och jag mår rätt bra. Nu har jag bara en behandling kvar om två veckor. Sen får jag hoppas på ett långt uppehåll innan det blir dags igen. Mellan den här omgången och förra blev det bara 11 månader. Jag hoppas åtminstone på ett år eller helst mer.


Men det finns ju ljusglimtar också i livet, ishockeyn kör ju igång imorron, halleluja! Heja MODO!!!

Hej då.


Ovido - Quiz & Flashcards