Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Vigsel och grattis

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk.

Men det finns roligare saker till ex. att jag i lördags var på en fin vigsel i Arnäs kyrka. Linn som var dagbarn hos mej en gång i tiden, gifte sig med sin Niklas. Solen sken och de var så vackra. Även tärnorna var fina , min Hanna var en av dem.

Samma dag var det också invigning av Botniabanan, äntligen kan  man kanske säga. Det har pratats om denna bana så länge så jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva någon start. men tji fick jag. Första reguljära turen gick idag och tåget var fullsatt av pendlare när det kom fram till Umeå.

Sträckan är ju bara Ö-vik Umeå med 3 stopp (Husum, Nordmaling, Hörnefors), men vi får hoppas på en förlängning både norrut och söderut.


Nu går jag bara och väntar på att det ska bli lite bättre väder så jag kan fara till stugan och sätta in vinterfönstren och städa undan. Sen kan man andas ut.


Jag har gjort en tårta till min dotter Helena som fyllde år igår, hon jobbade då så det blir grattis idag istället. Dessutom har jag tagit upp lite potatis och så blir det en hink med lingonsylt och så lite gele. Hoppas att det uppskattas.

Jag ska strax åka så jag hoppas att hon inte hinner läsa min blogg innan jag kommer.

Hej då.

PS Solen skiner för första gången på en hel vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 23 augusti 2010 13:48

Jo det var ju det här med gelekoket. Det gick åt pipan första gången så det blev 2 saftflaskor istället. Plockade mer vinbär, både svarta och röda och gjorde ett nytt försök. Och det lyckades, haleluja. Idag har jag kokat lingongele av 2 liter, gjo...

Ovido - Quiz & Flashcards