Alla inlägg under september 2008

Av bylla - 26 september 2008 18:05

Nu är jag här igen..

Idag tog jag bussen till NUS (Norrlands universitetssjukhus). Det var lite pirrigt för jag är ju ganska vimsig när jag ska nånstans. Dåligt lokalsinne.

Men jag tog mej fram dit jag skulle ialla fall.

Eftersom jag tog en tidig buss (vågade inte chansa med en marginal på 20 min. om jag tagit nästa buss.) fick jag vänta 2 timmar innan jag skulle träffa läkaren. Det gjorde inget för jag var ju där jag skulle och så hade jag köpt en tidning med många korsord.

 Hur som helst, alla blodvärden var bra och det blir inga fler resor till Umeå, eftersom Ö-vik kan sköta det som ska skötas hädanefter. Det känndes jätteskönt. Jag hann hem med 11.25 bussen. Snabba ryck.

Jag känner en stor lättnad.


Till míddag blev det Pizza i rena lättnaden, Henny kom så hon fick en också.

Sen har jag bytt ut mitt gamla rumsbord, Henny fick ta det . Jag fick in bordet i bilen, helt otroligt vad det rymdes bra, och så skjutsade jag hem "dotra" och när jag for tillbaka hade jag ett annat bord plus en cykel i bagaget. Känner mej lite som budbil idag.

Nu återstår bara ett smaarrigt wienerbröd och kaffe till rapport.

By. By

Av bylla - 20 september 2008 09:38

GRATTIS JIM PÅ 15-ÅRSDAGEN

Hoppas den blir riktigt bra .Många kramar från Mormor

Av bylla - 18 september 2008 09:51

Så var det dags för några rader igen Hej på er förresten!

När jag tittar ut genom fönstret ser jag ett strilande regn.

Ser ut som det gör på våren, så fint som en dimridå nästan.

Jaha, vad ska jag göra idag då? Inget särskilt vad jag vet. Man blir så otroligt bortskämd och lat när man är ledig. Jag gör ju bara det jag för tillfället vill, och det känns ibland som jag slösar bor min tid, jag är ju inne på sista tredjedeln och borde kanske göra nåt nyttigt av den men....

Fy va deppigt det blev.

Var till vårdcentralen och lämnade prover igår. De behövde hela 7 rör och det gick ju hur lätt som helst när de inte behöver sticka i armen. Venporten är en hit.

Igår morse for Egil till stugan. Han tänkte måla sjöboden klart(började ifjol), men nu regnar det. Det finns ett ordspråk som säger - mot kvällen får den late brottom- , nä nu var jag stygg.

På tal om att måla, jag har målat staketet klart och så funderar jag på att måla om bokhyllan här hemma. Det är så mörkt och dystert i TV-rummet. skulle vilja ha nåt som lyser upp. Jag undrar om det går??

Men det känns lite överkurs, eller?

Men ikväll hoppas jag att det blir kul för Modo går in i hockeyelden mot Linköping.  Bortamatch visserligen men jag hoppas på en kanonstart för MoDo. Sänds på Canal+, perfekt.

Nu ska jag ta en kaffeslurk till.

 Hej då


Av bylla - 11 september 2008 21:37

Herre gud va lättad jag känner mej.Minst ett års respit.

Jag har ju varit och gjort gastroskopiundersökning idag och det var inte roligt.Men nu är det gjort ialla fall och det såg bra ut, såren hade läkt fint.

 Den lättnad jag kände när jag gick ut ur undersökningsrummet går inte att beskriva. Jag hade ju gruvat mej i flera veckor.

Nu har jag nästa pärs framför mej, nämligen ett besök i Umeå i slutet på månaden. Vet inte vad det kommera att resultera i.


I övrigt är det kallt ute, riktigt höstväder sol och kallblåsa.

Fick göra en akututryckning till Henny för hon fick inte tillbaka silen i tvättmaskin sen hon rengjort den, och det fick inte jag heller.


Har varit i stugan över helgen, kom hem i tisdags, målat lite staket och plockat bär förståss. Nu har jag gjort klart med fönstren och bytt till vintergardiner så snart kan jag lungt stanna hemma eftersom jag gjort det jag ska inför vintern.

Åker nog ut igen i morron några dagar.

Hej tills vi hörs nästa gång.




Av bylla - 5 september 2008 09:41

Hej.

Tänkte försöka åstadkomma några rader igen, men vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Ja , det förståss, vi var till Ica igår och handlade och då pantade vi det mesta av sommarens synder (burkar) och då fick vi plötsligt plats med vinterdäcken i cykelgaraget.


Handlade jovisst, jag  kom på att jag skulle laga lite mat och frysa in, gott att finna om jag blir sämre framöver.

Det blev 2 lådor med vitkålsgryta med köttfärs, och 2 lådor Hot korvgryta, samt att jag tidigare gjort köttbllar. Och idag har jag gjort en ny rätt som verkar jättegod. Strimlad lövbiff med champinjoner och purjolök. Avredd med mjukost med tomat och feta och så lite mjölk. Kanonenkelt.


Annars inget spec. Jag går och gruvar mej för gastroskopin kommande torsdag och den 26 ska jag till Umeå. Huvva.


Eftersom väderprognoserna verkar goda(någorlunda iallafall) för helgen och början på veckan så blir det väl en tripp till stugan.

Och bilen går bra.

Hej då


Av bylla - 1 september 2008 18:23

 Hejs svejs i lingonskogen!!

Det kan man väl säga så här års. I Helgen har jag plockat 12 liter lingon,(syrran plockade 25 l.) det är de roligaste  bären att plocka. Jag har tyvärr kvar sen ifjol och eftersom vi bara är 2 pers i hushållet numera så går det ju inte åt så mycke sylt. Man kan ju inte äta kornmjölsgröt och gråpalt och radhusbiff varje dag precis.


På eftermiddagen på söndag när vi kommit hem så fick jag min bil hemlevererad på gården.(köpte den av en granne).Kolla själva va fin den är.


Då måste ja ju ut och rejsa lite, for på Ok och tankade och sen till Kasa för att visa upp Forden, på hemvägen blev det en sväng till Varvet för att Henny skulle få se den och jag kolla på hennes nya bokhylla(som hon fått av Hanna och Jocke). Den var jättefin och hon var så glad för den.

När jag ändå var igång så blev det ett snabbesök hos Håkan också. Allt som allt körde jag ca 2 mil. Det behövdes för man är ju lite ovan med växlar och grejer och jag skulle ju till sjukhuset på röntgen idag. Egil följde med och det känndes bra när det är så mycke nytt med bilen.

 Röntgen gick bra och sen drog vi ner på stan och gubbdagis. Där träffade vi Henny och så ringde Helena som också var på väg till stan, så det slutade med en brakfika på Gallerian, (fast Henny backade ur)

Sen på hemvägen blev det en sväng till ÖoB som vanligt. Ni vet , ljus, shampo ,torky m.m

Väl hemma väntade syltkokning , och i kväll var Karin in med några liter krusbär så jag tror jag ska göra sylt på rödvinbär och krusbär. Hittade ett recept på nätet. som såg bra ut.

Som vanligt har jag skrivit detta inlägg 2 gånger, ni vet den där musknappen.

Ovido - Quiz & Flashcards