Alla inlägg under oktober 2007

Av bylla - 29 oktober 2007 10:59

 Nu har min syrra få igång en dator, hon har varit utan sen hon flyttade i våras. så nu kommer vi att hålla tätare kontakt igen genom msn. Jättekul tycker jag, hoppas hon tycker det också. Heja Solveig

Av bylla - 25 oktober 2007 10:13

Igår fyllde min gubbe 63 så det blev en liten tårta till middagskaffet.

Hanna , Helena och Håkan var in en sväng och grattade.

Sen tog jag gammelsvärmor (hon är 89) med mej till vårdcentralen för att vi skulle ta influensaspruta. Snabbt avklarat, det gick på löpande band.

I tisdags var jag på "slutbesiktning" . Allt väl, det fattas bara ett benmnärgsprov som jag ska göra nästa tisdag.

Grått och dassigt och mörkt ute idag och på söndag är det ju dags att fundera på åt vilket håll man ska ställa om klockan


Av bylla - 22 oktober 2007 13:43

Idag känner jag mej faktiskt lite groggy eftersom jag inte somnade förrän runt 5 imorse. Det är för äckligt att ligga vaken, man vill inte stiga upp för det är gosigt under täcket men det går inte att somna. 

Jag hörde när Öa budet kom ,hon har en moppe som gnäller i bromsarna varje gång hon stannar. Gick ut och hämtade tidningen kl 4. och sen isäng igen. Tänkte att nu sover jag väl länge men kl 8 var jag uppe. Nog om detta.


Igår var jag och grattade min kära syrra som fyllde 70. Hanna var så bussig att hon kom och hämtade mej så jag slapp att ta bilen själv. På hemvägen for vi förbi Hannas lägenhet så jag fick se hur hon hade det.  Hon hade det fint.

Idag kommer min gubbe hem, han ska följa mej till farbror doktorn imorron.

Av bylla - 20 oktober 2007 08:47

Jag har varit utan internetuppkoppling en hel vecka!! Det var modemet som pajat men som tur är har jag en snäll måg som ställer upp på de dataproblem som kan uppstå. Så nu är jag i luften igen.

Det har väl inte hänt så mycke sen sist, gräsänka för gubben är  i stugan och det innebär att jag inte lagar nån riktig mat , utan har levt på mackor och kaffe en vecka nu.

Jo, lite har ju hänt bl.a ett tandläkarbesök i måndags och en skiktröntgen i tisdags. Allt gick bra och bilen gick både dit pch hem.

Eftersom det ska bli underkylt regn och är minusgrader idag så får jag vara orolig för Hanna som for till Ikea. Hoppas att det är uppehåll hela dagen.

Sen är det nån som har namnsdag idag....

Av bylla - 11 oktober 2007 08:38

 Jaha, nu har det snart gått en vecka sen jag skrev nåt. Det händer ju ingenting i mitt liv just nu, bara det gamla vanliga.

Kliv ur sängen, dricka kaffe, ögna igenom ÖA som inte är nåt att läsa längre,sitta vid datorn och slappa, äta lunch (som jag naturligtvis fixar åt oss) , vänta på middagskaffet, vänta på posten, sitta vid datorn, laga middag, diska efter maten , sitta vid tv:n, dricka kvällskaffet, se på tv till kl halv 10 ungefär, herregud va meningslöst!! Jag går inte ens ut, hur ska det här sluta? Ok vissa dagar går jag faktiskt ner i källaren och sätter på tvättmaskinen, så lite omväxling blir det.

Av bylla - 5 oktober 2007 12:44

Nu har vi varit i stugan 2 dagar, 2 helt underbara dagar med sol och alldeles lugnt på vattnet, hela fjärden spegelblank. Tagit upp all potatis och det blev mycket i år, det känns lite i kroppen men jag vet ju varför. Är inte så van att ta i numera.

Sen på eftermiddagen  målade vi en bit på sjöboden, färgen tog slut och vi har 2/3 kvar. Får väl fortsätta till våren.

Idag när vi for hem var det dimma ute på skäret, men när vi kom hem sken solen. Typiskt.

Av bylla - 2 oktober 2007 09:21

Igår hjälpte jag Hanna att flytta ner sina grejor till nya lägenheten i stan. Hon har ju inte så mycket men en säng och ett köksbord med 2 stolar fick vi ihop ialla fall. Lägenheten var ganska stor åtminstone vardagsrummet och eftersom hon inte har nån soffa än så såg det ganska tomt ut med 1 golvlampa och en tv och ett litet soffbord.

Som tur är har hon en stor bil, med ryggstöden nerfällda fick vi in hela sängen och kunde stänga bakluckan.

Nu får jag hoppas att hon kommer att trivas

Ovido - Quiz & Flashcards