Alla inlägg under mars 2009

Av bylla - 27 mars 2009 17:42

Ja just det, fredag igen, men inget fel i det. Snart vår på riktigt.

Idag kunde jag faktiskt konstatera det för här var fyra starar  en koltrast utanför fönstret. Koltrasten fick nöja sig med ett äpple, det är det bästa den vet och stararna fick ta vad de hittade , frön och talgbollar.


Igår kväll var jag med Helena och Henny och såg  Grease på Husumgården. Högstadiets ungdomar hade satt upp den och det var hur trevligt som helst. Jätteduktigt gjort av dem, sång och musik och dans så det stod härliga till.


Idag blev det en utflykt för gubben och mej till ÖoB. Köpte lite krafs och sen for vi hem.

Av bylla - 21 mars 2009 09:41

Jaha, här sitter jag och tokhostar och det gör så dj-la ont i bröstet, men det är ju sista fasen på förkylningen, så jag får väl hålla ut.

Inget spec. har hänt mer än att vi var på Bäcklunds och kollade. Det blev inget köpt, tänkte kanske att det skulle vara kul med nåt nytt husgeråd till Holma, men så tänkte jag till.

En fräch gryta kanske men tittade på priset 250 ca. och så minus 20 %, det blir ju dyrare ändå än Clas Olssons till ex.

Så det blev ingen affär.

Snön bara rinner iväg, det är snöfritt framför köksfönstret, och Egil går och gör lovar runt båten. Till havs är det isfritt. men från udden och till bryggan ligger ju isen.



Här sitter gubben och längtar


Av bylla - 15 mars 2009 09:59

Jesus kristus va sjuk jag har varit, ja sjuk och sjuk, men magsjuk ialla fall.

Började min behandling på måndag och skulle ha sista omgången i tordags, men jag mådde inte bra i magen på morron. For ner ialla fall men blev hemskickad. .Tur var väl det för sen har jag mest bott på Toa. Det är först idag Söndag, som jag känner mej någotsånär klar i skallen , men är jättedarrig. Har gått ner 4 kg(vätskebrist naturligtvis)

Och igår drabbades han jag bor ihop med, så vi var som trasor båda två.

Idag mår han också lite bättre.


Sen såg vi ju på Melodifestivalen, och äntligen vann rätt låt!!!

Hoppas det funkar i Moskva också.

Nu ska jag hänga en tvätt och sen lägga mej på soffan en stund.


Av bylla - 10 mars 2009 17:33

Ja, så har jag kört igång min behandling igen. Det är ganska precis 2 år sen jag börjad den senaste (febr. 07). Konstigt att det inte håller längre, jag trodde att jag skulle vara symtomfri flera år, men det blev bara ett och ett halvt år.

Fick ligga inne för observation på avdelningen medan jag fick den första påsen, Det togs blodtryck för varje kvart och jag var så trött och sov hela dagen. Det finns risk för allergireaktioner när man får Mabthera, som medlet heter, därför man måste kollas. Fast jagt sovit hela dagen så kunde jag somna på kvällen.

Vaknade rätt tidigt och åt en god frukost, sen gick jag över till dagvården och la mej på en säng igen för att få dagens dos. Var klar kl ett och det var skönt att komma hem. Ska ner imorron och på tordag . Sen blir det en viloperiod på 3 veckor

Av bylla - 4 mars 2009 08:56

Så har jag äntligen fått  besked om när nästa behandling ska bli. Men jag fick ta tag i det själv.

Har väntat hela februari på en kallese men icke, så jag tänkte :har jag inte hört något 1 mars så ringer jag. Sagt och gjort och fick veta att jag inte var uppsatt på någon återbesökslista. men att syster skulle tala med Kjell och sen höra av sig.

Dan efter ,  igår alltså så ringde Christina och meddelade att jag skulle komma på måndagmorron. Ibland går det fort. och jag ska ju ta prover innan så idag har jag fixat tid på vårdcentralen, ska dit imorron, men jag har inte hunnit få remissen till proverna, får hoppas den kommer idag.

Puh!

Ska bli så skönt att komma igång, jag ser ut som ett päron eller hamster.

Tjockare runt hakan och halsen än vad jag är runt pannan. Ja det var ju också en beskrivning som ingen förstod.

Idag är det dimma och mulet, stackars ungar som har sportlov utan sol.

Hej så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards