Alla inlägg under november 2008

Av bylla - 30 november 2008 09:01

Nu rusar tiden iväg! vi är redan inne i advent och sen går det i ett huj tills vi är  i julveckan.

Idag regnar! det och är jättehalt på vägarna.

Karin och jag bakade tunnbröd igår och jag var ganska trött när jag kom hem, men  nu har jag  bröd till skinkan. GOTT.

 Tänker inte göra så mycket idag, har en tvätt på gång men den sköter sej ju själv. Ska väl se på Kalla i skidspåret. Hoppas hon fixar det bra idag också.

Tja det var väl inte så mycket mer att säga idag. Jo, Anders slaskar och då ska det bli kallt till jul enligt bondepraktikan. Tro det?

Hej så long och ha en skön 1:a advent.

Av bylla - 25 november 2008 16:44

Ännu en flyg och flängdag. Skulle vara hos Kjell L. kl. ett men först skulle vi hämta Henny för hon skulle följa med. For runt kl. 12 och det var ju bra väglag så vi var nere på Wemer redan halv ett. Satt en stund nere i entren för att klockan skulle gå och kvart i gick jag upp(nää, jag tog ju hissen) till mottagningen,

Det var inge trevligt besked jag fick, senaste röntgen som jag gjorde i september visade att jag hade knölar överallt i kroppen, det är alltså lymfkörtlar som jag talar om, inte cancerknölar. Det är ju lymfan som ska rensa bort allt skit som man kan få i kroppen och de är alltså överansträngda.Det har med blodet att göra också. Svårt att förklara.

Jag ska ner på röntgen efter nyår och sen blir det cellgifter igen. Det är ju som det är med det.


Från las. for vi till Onoff där jag slog till och köpte en ny dammsugare. Har testat den och den sög jättebra ocg gick tyst, man kan ställa sugstyrkan själv. Ett stort fel är det på den ialla fall , röret är så tungt. onödigt tungt, men köpt är köpt.

Sen till Rusta för att kolla på gardiner till Henny men alla är för korta.

Testade med Jysk och där fanns det 245 cm längd, så hon köpte dem.


Vi orkade inte med ÖoB utan for direkt hem , men först var vi tvugna att fara till ICA och handla. Jag undra om det finns fler än vi som är så köptrogna? Vi står på Willys parkering men far hem till Husum och handlar.


Det blev en snabb middag , pytt i panna med stekt ägg och rödbetor, inte illa.

Nu är jag less och orkar inte diska. Hej då





Av bylla - 18 november 2008 14:49

Regn , jaha så blev det halka då. Tur att det inte var igår för då var gubben och jag till stan och köpte 6 par glasögon. Jo det är sant det blev 6 par, tre på oss var.

Och gud vilken pärs, tänk er att prova bågar till ett par, det är nog stressande , och nu skulle det vara två par till!

Det blev ett par progressiva, ett par dataglasögon och ett par solglasögon.

Egil tog 2 progressiva och ett par solglas. På tal om Egil, han har ju sett lite dålig och när de kollade hans syn så sa dom: jaha du , du ska nog inte köra bil! men vi rapporterar ju ingen.......

Det blev ett dyrt kalas men det kan det vara värt.

 Sen stack vi ner på stan  port 9 bla.a köpte ett nytt pussel, 1000 bitar (längtar),tänkte köpa solrosfrö till fåglarna på Granngården men glömde att svänga vid rondellen så då for vi till ÖoB men de var utan, så det var bara att  fara hemåt. Men först skulle vi till Henny med stolarna som hon ska ha.Innan vi for ner så hade vi lastata dem i bilen. (de fick en tur till stan).

Och så hämtade vi hennes gamla som skulle till sopcontainern.

Alltså hem och packa bilen med det vi skulle slänga och skriva handlingslista bl.a.solrosfrön

När vi var på sopstation ringde Henny och ville att vi skulle handla lite åt henne . När vi for från Ica körde vi direkt till Varvet igen och levererade det hon skulle ha. När jag klev i bilen igen för att fara hem slog det mej- Solrosfrösäcken var kvar på Ica. Hade betalat men ej tagit med ut.

jaha det var bara att fara tillbaka till Ica och sen hem och fixa middag.

Sen jag ätit var jag så trött att jag var tvungen att lägga mej på soffan och så klart somnade jag en stund. Jag undrar , är det demensen som håller på att slå till? Det är ju rättvist att det drabbar oss båda samtidigt i så fall.


Av bylla - 15 november 2008 15:53

Nu har den kommit den förbaskade snön, ja ja jag vet, en del tycker ju om den , barnen till exempel. Men man måste få vara självisk också. Fast va gnäller jag på egentligen. Jag är inte beroende av väderleken där jag sitter på ända dagen lång och inte ska nån stans. Det är värre för dom som måste ta bilen dag ut ochj dag in i ur och skur. Det blev vitt ialla fall.


Annars inget speciellt, var till frissan igår så nu är jag fräsigt kort igen, men det dröjer inte så länge förrän jag ser knäpp ut igen, tills jag har tvättat håret första gången.


Hanna var förbi med bilklädseln som jag beställde när de var ner till Biltema. Ska bli spännande att se hur den passar.

Och Jim kom förbi, han brukar hälsa på mormor nu och då. Jag hittade en blåbärskaka i frysen som jag bjöd på och han tyckte att det var jättegott.


Så är det ju det här med julklappar, ja det blir ju bara till de "små" barnen

men det är klurigt nog. Får nog funder ett tag till.

Jaha nu sitter jag vid datorn och lyssnar på Modos match på radion. Hoppas de vinner idag. Det är dags nu.

Av bylla - 9 november 2008 15:24

Ännu en vecka har förflutit. Vi går med stormsteg mot jul!

Tråkigheter i veckan: Anders är sjuk och Wernblom har slutat i Modo.

Det är inte roligt alls med sjukdomar som man inte vet vad det beror på. Hoppas att allt återgår till det normala snart. Att Werner slutat är ju inte så konstigt, man måste ju  leverera om det ska vara nån mening att vara med. Men strongt av honom att sätta ner foten, om det nu var han som gjorde det....


Annars inget spec. Ätit en ICA tårta idag till kaffet, gott. Henny kom förbi så hon fick vara med på ett hörn.


Disigt och dassigt ute, skönt att kura inomhus. som en liten mus. Hej då

Av bylla - 3 november 2008 15:10

Helena tyckte att jag skulle dementera vinsten som jag trodde att jag fått. Det gällde Modo -Rögle i lördags. Jag vann inte 185 pix. Hade sett fel , bara så ni vet. Jag vinner inte jämt och jag spelar inte jämt heller.

Men idag har jag spelat på Modo - Djurgården, jag vinner säkert.

Av bylla - 2 november 2008 09:29

Nu har det gått några dagar igen och jag tänkte spåna lite.

Lite snö har vi fått så pass att man kan se att det är vitt på marken. Kallt är det också, inatt har det varit minus nio.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Man vaknar och går upp på morron(måste erkänna att jag ligger länge på mornarna nu för tiden. Jag kanske håller på att ta igen den tid jag "förlorade" medan jag jobbade.)

dricker kaffe som gubben hällt i termos åt mej, sen blir det väl datorn nu och då och en kort promenad om kroppen har tur.

I onsdags var vi en sväng till stugan, havet låg blankt som en spegel och det var kallt och soligt. Var ute några timmar sen kom det en molnbank och då

for vi hem.

Bytt till vintertid har vi också gjort samt bytt till vinterdhjul.


Igår ringde jag till min kompis Karin och undrade när vi ska baka tunnbröd.

Den 29 nov. blir det ,så om nån vill komma och börja lära sig baka så är det fritt fram. Tunnbröd är ju gott!!

Sen fick jag ett SMS av nämda vän där hon undrade om vi ville komma och äta älgstek med dem och det ville vi . Gud så gott med svampstuvning och hemgjord klyftpotatis.

Jo, det har faktiskt hänt nåt annat roligt i veckan. Jag  har skickat in bilder till Öa, de lottade fram 3 inskickade bilder av 51 , och min var en av dem.

De skulle skicka ett presentkort från Granngården och jag fick en liten smärre chock när jag öppnade kuvertet. 500:-!! Yes, nu har jag mat till småfåglarna i vinter. Minst 3 säckar frö  blir det nog.

Dessutom har jag vunnit på oddset förra Modomatchen 215:- och igår spelade jag Matchen på modoförlust( av misstag, jag lovar) och det blev 185 pix. Jag tror att jag ska gå på kiosken och köpa en lott. Det verkar vara läge för det.

Hej för idag.



    500 kronorsbilden och

    vintermöblerat







                                                  
            





Ovido - Quiz & Flashcards