Alla inlägg under februari 2008

Av bylla - 28 februari 2008 11:44

Godmorron, godmorron. Nu har nog rekordet slagits, jag blev väckt i morse(förmiddag) kl 10.00

Jag har en ursäkt som är så god som någon, mådde inte alls bra i natt, ont överallt, blev osäker om jag skulle ringa ambulans men så lugnade det ner sej och jag somnade såsmåningom. Känner mej lite skakig idag men annars mår jag bra. Jag hann ju upp och se Sofia Domej åka och det gjorde hon bra, till och med skjutningen funkade jättebra.

Det brukar bli en konstig dag när man ligger så länge, det stämmer liksom inte. men innan kvällen är jag nog mitt gamla jag igen.

Av bylla - 26 februari 2008 12:57

Har man inte jobb så gör man sig. Städat sovrummet uppe och torkade trappan. Jag hade en hink som var mer än halv med vatten. Flyttade den neråt eftersom jag torkade och när det var 4 trappsteg  kvar råkade jag på nåt vis stöta till den så att den tippade. Ni kan inte tro hur mycket vatten det ryms i en halv hink!

Ropar på gubben att komma och hjälpa mej att begränsa floden, sen var det bara att torka och torka. Nu blev ju hallgolvet torkat också men jag hade ju faktiskt tänkt dammsuga först.

Nu är jag så less att jag inte vet hur jag ska orka gå upp och bädda. Kanske jag ska leja bort det jobbet? Tror ni att det funkar?

Av bylla - 25 februari 2008 12:39

Jaha så var blåsvädret tillbaka då. Men det är ju bättre än snö.

Var till Hanna och drack kaffe igår, hon har ju fyllt år och bakat tårta och kakor och då är inte jag sen att hänga på. Jag åkte med Helena och Anders.

Eftersom Hanna varit 3 år i Gävle och sen blev det några år i Karlstad  så har jag inte kunnat gratta henne personligen när hon fyllt år, men nu äntligen är hon på hemmaplan.

Efter lite tjat fick jag syrran att starta upp en blogg igår, så nu har man fler att kolla upp. Rätt kul faktiskt.

Ha det bra tills vi hörs

Av bylla - 24 februari 2008 11:34

Igår var jag till kyrkan för att bevista Ann och Tobbes vigsel. Gud så fina de var och så högtidligt. Man blir ju inte så lite rörd och tårögd .

Tänk, Tobbe som sprungit med Hanna runt på skäret och klättrat och bråkat, och skrattat och busat. Tycker att det var igår som han var liten  och nu stod han där som gift och stadgad man med sin vackra brud.

Enda "fadäsen" var väl att när Ann skulle sätta ringen på hans finger gick det nästan inte, han fick hjälpa till själv att försöka få den på plats. Senare framkom det att han i nervositeten räckte fram höger hand!
Man har ju som bekant tjockare fingrar på höger hand.

Men en vacker cermoni var det och kyrkan var nästan fullsatt..

Må de leva lyckliga i alla sina dar.

Av bylla - 22 februari 2008 12:14

Ja nu har alla fjärilar flugit bort!Bilen gick igenom besiktningen, bara så där, och här har jag varit nästan sjuk av nervositet.

Det var bara det jag ville säga.

Av bylla - 20 februari 2008 13:58

Nu går jag med fjärilar i magen. Ska besikta bilen på fredag 11.10 Idag är det onsdag och Bigge som skulle fixa lyktan ringde och sa att den var slut på lager när han beställde den. Skulle komma en från ett annat lager imorron.

Dessutom har han nattskift med kortövergång till eftermiddag imorron. Hur ska det hinnas? Karln måste ju få sova  också.

Sista budet var att jag skulle komma ner på fredagmorron och dricka kaffe medan han fixar till det och sedan direkt till besiktningen det är ju en lösning. Det ordnar sig nog till sist, timmarna och minuterna går ju hela tiden och vips så har jag varit till besiktningen och överlevt , så vad oroar jag mej för??? Egentligen?

Kunde inte hålla mej igår eftermiddag utan startade upp ett till pussel! Och  nu måste jag ge mej kanske.

Tagit en promenad med stavarna i blidvädret, synd att solen hunnit försvinna.

Av bylla - 15 februari 2008 13:52

Nu har det hänt igen! Digitalboxen har slutat reagera på fjärrkontrollen. Nu kan jag inte bläddra mellan kanalerna. Det hände  ifjol också och då trodde jag att det var fel på fjärrkontrollen, så jag köpte en ny fjärrkontroll och den var lika dyr som en ny box! Hur jag ska göra nu vet jag inte.

Jag har satt upp boxen på en blompidestal eftersom jag måste byta kanal manuellt direkt på boxen. Nu behöver jag inte ligga på  knä med ficklampa på golvet för att byta kanal. Man är ju inte så vig längre.

Jaja det ger sej, hade jag haft boxen som är i stugan hemma hade det inte varit något problem.

Senaste pusslet är färdiglagt idag, nu ska jag starta upp ett sista för "säsongen". Sämst att gubben är som bortblåst när bitarna ska vändas, när det är klart dyker han upp som gubben i lådan.

Av bylla - 13 februari 2008 18:00

Det blåser i träa idag..., det är det minsta man kan säga. Skulle ner till stan för en koll hos Oscar på Öron-näsa -hals, och då blåste en lykta bort från bilen. Ja, jag antar att den blåst bort eftersom jag upptäckte att den var borta när vi kom hem. Det är ju typiskt, ska besikta om en vecka.

Vi knåpar på med pusslet men det är ganska tråkigt så nu får Egil hjälpa till.

Och inget skidskytte blev det idag, det har också blåst bort.

Håhå jaja det blåser i träa idag.

Ovido - Quiz & Flashcards