Alla inlägg under november 2007

Av bylla - 27 november 2007 15:17

Tänkte göra ett tappert försök idag att köpa julklappar.

Glad i hågen for vi ner till stan  och vi behövde köpa 5 klappar. När vi kom hem hade vi 1, men en rumsmatta, nya gardiner och en massa annat krafs hade vi fått med oss hem. Så nu blir det en resa till, minst, innan jul. Det värsta som finns är att gå i affärer. När vi kom hem mådde jag faktiskt illa, kanske för att jag inte ätit nåt innan vi for.

Nu ska det bli middag och sen ska jag lägga mej på soffan en stund.

Av bylla - 22 november 2007 12:22

Igår kunde jag inte härda ut längre utan var tvungen att ringa till vårdcentralen för att få hjälp med min smärtor i munnen.

Det råd jag fick var att köpa dels ett munsköljningsmedel (bakteriedödande) och flytande alvedon och grädde!.

Jag ska blanda Alvedon med lite grädde och hålla i munnen, Alvedon gör att det blir smärtlindring och grädden ska lägga sig som en skyddande film.

Och hör och häpna det känns bättre!!!

Idag har jag kunnat äta en nybakad tekaka och det var ju helt underbart. Nu får jag hoppas att det går åt rätt håll.

Ute skiner solen och det är plusgrader.

Jag har inte köpt några julklappar än , vet inte ens vad jag ska köpa. det är så svårt och ändå är det bara till barnbarnen. Det är faktiskt bara 5 veckor till jul, äckligt lite tid.


Av bylla - 16 november 2007 15:52

Jaha, det blev ingen tanddragning igår eftersom jag inte har blivit av med mina så i munnen. och lika glad var jag för det.

Gubben for till stugan i går , så jag är ensam herre på täppan några dagar.

Det har varit fina dagar, klart men rätt kallt , just nu -6.

Har gjort en god kyclinggryta och väntar på att Hanna ska komma hem en sväng.

Av bylla - 13 november 2007 09:30

Igår var jag till distriktssköterskan och spolade min venport, fick samtidigt träffa läkare ang. min "munsmärta". Han kunde inget göra så det är bara att hålla ut. Men det gör förbaskat ont hela tiden och jag har gått ner 2 kilo eftersom jag inte kan äta ordentligt. Mest tråkigt var det i söndags när jag hade gjort en kalasgod middag, Grekisk pytt (recept från lyssnare på radio västernorrland)

 I och för sig inget ont som inte har nåt gott med sig, men jag vägde heller flera kilo mer om jag slapp det här eländet.

När jag tittar ut ser jag bara snö och slask. och mörkt är det också, Inge trevligt alls. Jag tror jag går och drar nåt gammalt över mej.

Av bylla - 11 november 2007 14:31

Det var med spänning jag skulle starta upp nya datorn i morse. Men va nu , den gick inte igång, nejtänkte jag, stängde av och startade på nytt. Så småningom fick jag upp rätt bild, och gud va skönt. Nu kan jag gå in på vilka sidor jag vill utan att datorn låser sig. Den gamla var allergisk mot Aftonbladet bl.a

Så nu har jag suttit och surfat mest hela dagen. Kul.

Av bylla - 10 november 2007 09:19

Igår var Hanna och Jocke här och hjälpte mej med min nya dator.

Har köpt ny skärm också, verkligen coolt.

Nu gäller det att gulla med Anders så jag fåt tillbaka mina program som jag hade på den gamla, typ patienser och ordplus.( det är ju ganska viktigt för datorn är ju faktiskt bara mitt tidsfördriv). Men det är hur kul som helst att ha en dator som inte låser sig stup i kvarten. För att inte tala om skärmen, den är ju som ett hav....

Idag skiner solen men det är 5 gr kallt och gubben håller på att rusta sig för att fara till Holma.

Av bylla - 6 november 2007 13:09

Idag är det verkligen grått och dassigt ute, kallt regn strilar ner från ett jämngrått molntak ( jösses va poetiskt det lät).Gjort en sväng till Tandvården och lagat . Ska dit igen nästa vecka för att dra en tand. Det gruvar jag mej för.Mina munblåsor har börjat ge med sig och det är nog tack vare Svenskdroppar som jag gurglat med.

Av bylla - 3 november 2007 11:20

Jag går igenom en pärs just nu. Har fått blåsor och sår på tungan och tandköttet. och det gör milt sagt jäkligt ont. I torsdags var jag till tandläkaren och lagade flera hål., och det gick faktiskt ganska bra fast jag hade ont i munnen. Men det ska väl bli bättre förhoppningsvis. Det blir ju en minibantningskur ialla fall.

Så har datorn jäklats och tvärnitat hundra gånger per dag så man får starta om och starta om, men nu har jag beställt en ny. Den kommer till veckan.

Imorse var det vitt på backen men det har regnat bort nu, och det är skönt. Vill inte ha vinter än.

Ha de till vi hörs igen...

Ovido - Quiz & Flashcards