Alla inlägg under juli 2008

Av bylla - 29 juli 2008 08:31

Ja, den här veckan som gått  har inte varit så dramatisk som förra. Däremot har vi haft en underbar värme och jag har badat som bara den.

 Det är ju 18-20 grader i alla fall i havet.

En kväll, jag tror det var i lördags fick alla som ville en tur med Texas. Håkan var stolt kapten. Synd att jag inte tänkte på att det är kyligt på vattnet, hade bara shorts och linne. Frös faktiskt lite. Men det var en verklig upplevelse. För den som inte vet så är Texas Håkans lilla bogserbåt.

Nu är vi hemma en snabbis för att handla och tvätta och åker nog ut igen i em. Har fått låna Helenas röda volvo.

Ha det bra till nästa gång.


Av bylla - 20 juli 2008 17:09

Hej

Tänkte bara tala om att nu har jag tillgång till en dator igen. Är hemma några dagar. Måste ju se över blommor och dy. här hemma också. Fast Henny är ju bussig och går förbi och tar in post och vattnar blommorna.

På Skäret har det varit hålligång i veckan  vill jag lova. Först Eilert P. i söndags och sen Solan och Lill och sist Texas med Håkan och Eva och Madde på onsdag.Texas är en bogserbåt.

 Ja ,Eilert kom ju inte för min skull förstås, men det gjorde de andra. Det var överraskande och roligt. Dessutom fick jag ett fång rosor av en förtjusande  kille, tack Tobbe!

 Av rädisorna blev det inte så mycket, jo det blev ju, men Haren åt upp all blast. Och familjen Svan är bara 2 igen för de har tydligen slarvat bort sina ungar. Men tama är de fortfarande och kommer när man låtsas att man har något att bjuda på. Måsarna som häckat på bryggan bredvid vår brygga har gått ut med sina 2 kvarvarande ungar(en försvann efter att ha fallit ner i vattnet) och det gick bra att få ner dem på marken. En föll i vattnet och blev lockad till standen av mamman och den andre hoppade ner själv efter att ha gått på bryggan mot land.

Det var naturrapporten för den här gången.



                                                  
              

                                                  
  Överraskningarna






                                           








                                          





Av bylla - 7 juli 2008 08:27

Hej på er i "sommarvärmen"!

Är hemma några dagar för att få lite luftombyte. Det blir ju lite tvätt och blomvattning.

Har haft fina dagar med alla mina "husdjur", bl.a ett svanpar med 3 ungar som följde med mej förbi alla stugor när jag var på väg hem efter en promenad.

Harungen finns även kvar men nu är det ingen unge längre utan en halvvuxing. En kväll hoppade den ner i odlingskragen med rädisor. jag hade satt 2 på varandra för att inte gässen skulle nå och när haren satt där såg man bara öronspetsarna ovanför kanten. Rusade ut med kameran men det blev inget kort.

Annars så latar jag mej bara och äter gött och det syntes på vågen i morse, fy tusan, nu måste man börja banta också.

I fredags när vi hade så varmt kunde jag inte låta bli att hoppa i havet. Det var visserligen bara 15 gr. men gud så skönt med ett dopp, efteråt alltså.

 Som ni förstår blev det ett ganska snabbt dopp, man ligger ju inte och simmar och njuter precis när det kniper till i skinnet.  Undrar om det blir några fler i sommar? Dopp alltså. Och varmare hoppas jag. 

För övrigt är jag fortfarande utan bil så jag får förlita mej på mina tjejer för att komma till Ica. Men det blir ju bara en gång i veckan och de är snälla och ställer upp.

Vi hörs





                                                  
                Svanfamiljen



Ovido - Quiz & Flashcards