Alla inlägg under oktober 2008

Av bylla - 22 oktober 2008 10:14

Igår var det den 21 oktober. Det är den dan jag brukar hälsa på min kära syster som bor ända i Hörnett. Och det gjorde jag i år också.Hon fyller nämligen år det datumet.

Nä, nu skämtar jag, visst, hon fyllde år igår , men jag borde väl ha hälsat på oftare, men jag är sån. Dels har jag inte haft nån bil i sommar och dels är jag så in i bomben dålig att komma iväg.  Fråga Hanna , hon kan intyga.

I vilket fall som helst så var jag välkommen och det känns ju bra. Fick kaffe och kakor och tårta.

På hemvägen stannade jag till i stan, jag tror att det är flera månader sen jag var in till den stora staden. Jag har ju mest hållit mej i utkanten(lasarettet). Mötte upp  med Henny och sen gick vi på secondhandbutiken, och gud så roligt det är att kolla där. Synd att man inte ska sätta bo, för det skulle bli hur billigt som helst att skaffa husgeråd. Det är ju riktiga saker. spela roll att nån annan har använt det före mej.

Sen blev det ett stopp på Jysk och Rusta, det enda jag hade med mej ut därifrån var en bunt batterier.

Kom inte hem förrän  halv fyra och då var man ju ganska less faktiskt.


Idag verkar det fint väder, ska nog ut och räfsa lite löv. får väl ta det lugnt. Att räfsa går väl bra, men det ska fraktas bort också.


Av bylla - 15 oktober 2008 11:44

Idag har jag och gubben gjort en snabbtur in till  mammografibussen vid lasarettet.. Ja det var ju jag som skulle dit och gubben ville ha en biltur.

Jag skulle vara där 8.50 men var nere lite tidigare så jag var klar redan 9.05 Lite snopet att det gick så fort, jag menar vi var ju hemma inom en timme.

Det var ju synd att inga affärer var öppna, då hade resan inte gått så fort.

Men förresten kanske tur i dessa pengakristider, man har väl handlat en massa då.

Annars inget nytt på den här fronten. Går och väntar på att herrn i huset ska bestämma sig och fara ut till stugan några dagar. Det är konstigt när man går hemma båda , det blir liksom lite för mycket av sällskap. Det är ju faktiskt ganska skönt att få vara för sig själv ibland. Det kanske han tycker också eftersom han far nu och då.

Har faktiskt varit ute och gått en halvtimme idag. Skönt när man kommer in.

Slutar här och nu.

Av bylla - 9 oktober 2008 07:57

Nu har vi varit i stugan några dagar. Det har blåst så in i vassen, (fast den har ju vissnat förståss, vassen alltså)

Såg ett jättestort getingbo som jag var tvungen att fota. Det var byggt på en grankvist så kvistarna gick igenom boet. Det såg lustigt ut faktiskt.

Och det var inga getingar hemma som tur var.


Annars har inget spec. hänt i mitt liv de här dagarna. Mina kära "knölar" flyttar och far lite hit och dit. Just nu har de parkerat under hakan. Men jag har inte ont.


Började igår med att försöka göra stolarna som Henny ska ha lite finare, men det är ett jättejobb, började skrapa men jag gav upp. Ska nog köpa "Ta väck" idag. En värmepistol skulle väl också funka men jag har ingen.

Man vill ju att det ska likna nåt när det är klart, men som sagt resultatet beror ju på hur noga man varit med "underjobbbet".


Idag blir det en tur till Ica och apoteket och sen kanske till Henny.

Det regnar ute idag.

Hej då



Av bylla - 1 oktober 2008 16:43

Oktober. Smaka på det ordet, det smakar höst-vinter. Fy.

Men det är ju som det är med det, vi har ju ingen talan när det gäller vädret. Och det här med miljöförstöringen ger jag inte mycket för.  Vi hade

en uppvärmning av jorden för tusentals år sedan, men det fanns väl inga

bilar eller vedeldade hus eller en massa kor då?? Tro vad den uppvärmningen berodde på?

Annars flyter dagarna iväg, ganska tråkigt faktiskt, gör ingenting. Jo lite har jag gjort i veckan. Vi har tagit upp potatisen, jag har tvättat bilen och städat sovrummet och suttit vid datorn, det är nog det jag har gjort mest. Har hittat ett pusselsida som jag inte kan låta bli. Jag älskar ju pussel.

Sen är det väl bara att hoppas att Modo gör det dom ska och vinner sina matcher.

Ha det mina vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards