Alla inlägg under februari 2010

Av bylla - 25 februari 2010 14:50

Jag har tagit mej helskinnad ut ur kylan, tack och lov.  Minus 29.9 gr är lite väl magstarkt. Men idag är det bara ca -15.


Sen är det ju det här med OS, jag var ju tvungen att stiga upp kl 6 imorse för att se Sverige spöa Slovakien, men pytt. Jag steg upp i onödan. Inte blev det nån vinst där inte. Jaja , man får ju inte alltid som man vill.

Men igår höll jag på att gå i taket när stafetten gick. Jäklar va spännande och roligt. ETT GULD!! TILL!!

Ikväll är det tjejernas tur, men man kan väl inte hoppas på att det blir mer guld möjligen en medalj av lägre valör. det är ju inte fy skam det heller.


Nu har jag en ugnspannkaka i ugnen med fläsk. obs. Det är inte ugnen som är fläskig utan pannkakan. Det ska bli gott.


I söndags var vi  till stan och grattade minstingen på födelsedagen. Och det var inget mammaväder precis. Jag hatar att köra bil när det snöar. På hemvägen var det så mycke snörök att man såg inte bilarna framför sig. Men hem kom vi ju och det var ju huvudsaken.

   Hannas goda tårta.

Av bylla - 17 februari 2010 11:40


A lhasa_runner advice hidden here...



Ja nu är Os igång , äntligen. Det har ju varit surr och skriverier och

uppladdningar  i 4 år nu så äntligen som sagt.

Än har jag inte varit uppe nån natt för att kolla, men jag undrar om det inte blír inatt när det är tre Kronors första match.

Vi, Sverige alltså,  har ju fått 2 guld redan, jag tror att det blir fler. Jag har ju tippat att vi ska ta minst 10 medaljer. Men då hade jag ju räknat med skidskyttedamerna. Men det kommer säkert, det är ju inte slut än.

Det var helt underbart att se Kalla och Ferry , vilken glädje och glöd. De var verkligen värda ädlaste medaljen.

Nu brakar ishockeyn igång, såg att Modos Skröder blev skadad inatt, tråkigt för slutspelet  

Sen kan vi ju ta medalj i curling damer och så har vi ju Anja och Emil, jaja det här kommer att gå så bra. Och jag är så "ond" att jag hoppas att Nordhug inte tar nån medalj.





Av bylla - 12 februari 2010 14:06

Måste bara berätta att solen skiner idag också- fast det är jädra kallt.

Jag har ju gått och blängt på sparken som stått insnöad bakom huset, så idag gjorde jag slag i saken. Hörde på "Sök o finn" på radion att nån ville ha tag i trygor, och då fick jag en ide.

Sa till gubben "visst har vi såna nere i boa"?

-nä dom är i källarn.

Jippi, smög ner och letade fram dem. Snörde fast dem på skorna, det var lite svårt för remmarna var nog gjorda för 45:or.

Tur att ingen såg mej (tror jag) för det var svårt att gå, jag klev ju på dem med andra foten hela tiden. Hade jag ramlat hade jag nog inte kommit upp ur lössnön.

Sparken fick jag tag i ialla fall och en tur har jag också hunnit med, men det var som sagt kallt.

   så ser en truga ut om ni inte visste. Det finns ju ett svenskt ord också :snöskor

Inatt börjar OS, det ska bli kul men synd att vissa sändningar är mitt i natten.

Av bylla - 10 februari 2010 12:55

   Äntligen!! Sol , och man blir så glad och lätt i sinnet. Det är väl konstigt? Jag har faktiskt varit ut på en kort promenad och det var så skönt, fåglarna kvittrar och har sej så de tror nog att det snart är vår. Men så lättlurad är inte jag , lite sol i februari är inte detsamma som vår. men njuta kan man ju ialla fall.


För att återkomma till min TV såpa så är den slut nu. Allt fungerar igen tack och lov.

Annars inget spec. Gruvar mej för att börja sätta om blommorna, åtminstone pelargonerna. Kanske imorron. Fast egentligen  så har jag ju inget spec. för mej på dagarna så då skulle jag ju  göra det idag. men vid närmare eftertanke så ids jag inte. Jag gör ju som jag vill och det är ju himla bra.


Av bylla - 4 februari 2010 13:20

Jag blir så less, på tv:n, på telia och allt vad support heter.

TV:n började krångla förra helgen, dålig bild eller ingen bild alls . Nu har vi ju gamla boxen kvar sen jag tillhörde Boxers gäng, så jag sökte fram den och ett bordsantenn som jag hängde upp i gardinstången.

Nu fick vi in svt 1 och 2 men inte 4:an.

Ringde supporten igår  och fick tala med en trevlig tjej, men inte hjälpte det. Igårkväll var det lika tokigt igen.

Ringde på nytt idag och fick tala med en trevlig kille och bad dem sända en ny box eftersom jag tror att det är den som det är fel på, men det skulle kollas och felanmälas och kollas först. Jag fick börja om med en fabriksinloggning men eftersom det sket sig också så har jag alltså ingen tv nu. Hör jag inget av dem idag så ringer jag imorron igen. Så det så. Sen är det ju helg snart och ingen postgång om jag nu mot förmodan skulle få en ny box.

Tänk bara OS!!! Djävlar!

Annars sitter jag och tittar ut på ett evigt snöande. Blir så less på det också. Lovat skjutsa Madde till stan imorron. Hoppas verkligen att det är bättre väder då.

Börjar faktiskt känna mej insnöad både invändigt och utvändigt.

2 timmar senare.....

Nu har jag kunnat knappa in inloggningskoder och jag har bild. Spänningen är olidlig nu i kväll när den ska startas igen. Håller tummarna.



Ovido - Quiz & Flashcards