Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Blåbärskoll

Av bylla - 1 augusti 2010 16:36

Hej igen!

Kom hem från stugan för några timmar sen.  Lite blåsigt men annars var det ganska varmt i luften. Har inte gjort något särskilt dom här dagarna, jag går och väntar på att blåbären ska mogna, men det verkar inte bli så mycket bär iår. Dels har det ju varit torrt och sen har det ju varit en riktig holmgång på skäret med maskiner som avverkade skog ifjol och i år har de varit där med markberedare. Fy sjutton va det ser ut! Man kan inte ta en skogspromenad utan det är till att hoppa över och fastna i kvistar och stubbar och ris.

Men jag hoppas få ihop till några blåbärskakor ialla fall.


Vi har ialla fall fått lite regn på "pären" och det var behövligt, lite åska gick också. Det är så mäktigt med åska, man är både road och lite rädd.

Det har varit lite tråkigt för våra närmsta grannar och bästa vänner på ön har inte varit där så mycket i sommar. Hennes mamma har varit mycket sjuk och  hon har suttit hos henne varje dag. Mamman gick bort i torsdags, hon var nyss fyllda 88 år , det är ju både en lättnad att hon slipper plågas längre och tråkigt för man är aldrig riktigt beredd på att det ska ta slut.


Nu ska jag kolla på em idrott. Skönt med en TV som inte slocknar rätt vad det är mitt i ett program. Det har ju varit rätt mulet flera dagar så batterierna har inte hunnit ladda tillräckligt., så rätt vad det är blir det svart i rutan.


Om någon såg Morden i midsommer i tisdags kan ni ju berätt vem som var mördaren. TV blev svart när det var en kvart kvar av filmen så jag fick inte veta.


naturkollen: Våra måsar mår bra, ungarna har kommit "hem" nu, alltså de är med stormåsarna och tigger hos oss. Sitter på altantaket och gnäller. De låter som osmorda gångjärn.

Just ja, i början på veckan var vi bjudna till Hanna o Jocke på middag, parisare.

Vi kallar det för parisare köttförs (blandat med finhackade rödbetor och bostongurka , kryddor och lök om man vill) på franskbrödskivor och ett stekt ägg på toppen. GOTT.

  

Höjdarmiddag hos Hanna och Jocke.




Hungriga måsar  

 
 
Ingen bild

Hanna

3 augusti 2010 09:46

Det var optikern.

 
Ingen bild

mamma

3 augusti 2010 16:49

Tack

 
Ingen bild

solan

5 augusti 2010 08:27

Finfin bild.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk. Men det finns rolig...

Ovido - Quiz & Flashcards