Alla inlägg under augusti 2009

Av bylla - 30 augusti 2009 09:48

Tjenare!

Tänkte bara tala om att nu fungerar bilen igen. Tack älskade Håkan för batteriet!

Det var tydligen batteriet som inte tog till sig laddning, tror det ialla fall.

Skönt  att den fungerar nu.

Var till Helena i går och grattade  på födelsedagen. Tack för gott kaffe och smörgåstårta och kakor.

Av bylla - 26 augusti 2009 14:37

Hejsan,

Nu är vi hemma igen och det bästa är att jag är riktigt bra i ryggen. Har till och med plockat både blåbär och lingon till gele.

Det som inte är bra är att bilen har fått fnatt. När vi skulle till Ica i går startade den inte, totalt död. Visserligen har den stått nästan en vecka, men det har den ju gjort förut också.Jag försökte flera gånger och till sist slog tändningen till och vi kunde åka och den startade även när vi skulle hem.

Eftersom jag skulle till stan idag , onsdag, dels till röntgen , ta prover och sen till besiktningen kollade jag igårkväll om den startade och det var si så där svagt. Satte batteriladdare i natt och det var frid och fröjd i morse, vi kom iväg.

Men sen var det kört när vi skulle hem. Fick ringa efter Hanna och startkablar men jag fick igång den utan kablar. Då gav jag järnet hem och körde bara förbi besiktningen, 150 kr fattigare. Så nu är det ogjort ialla fall.

Nä fy vilken otrevlig dag.

 Hoppas morrondagen blir bättre


Av bylla - 13 augusti 2009 09:26

I morse när jag öppnade farstudörren fick jag en lingonplockarkänsla, hög, klar, och kylig  luft och sol och bara 13 grader.

Stannade hemma från skäret i veckan . Skönt med lite omväxling och skönt att kunna vrida på vattenkranen och få både varmt och kallt vatten, för att inte tala om den bekväma toan.

Har hållit på med lite klädvård och igår plockade jag 2 liter hallon, både vilda och tama, och kokade lite saft. Nu gäller det att hinna drick upp den innan den möglar eller jäser.

Med ryggen är det bara skit, ett litet helvete att ta sig ur sängen och soffan , När jag såg på TV igår satt jag på en köksstol.

Idag kanske jag ska plocka lite rödvinbär innan fåglarna gör det. Annars kan jag ju bara vila också och göra rakt ingenting.



Av bylla - 4 augusti 2009 21:00

Oj då, nu var det längesen jag skrev. Det har ju inte hänt nåt särskilt mer än att jag har avslutat min behandling som pågått sen februari. 6 ggr 3 dagar i månaden. Känner mej rätt pigg om det inte vore för rygghelvetet(aj då).

Förslitna kotor eller vad det var men inget att göra nåt åt. Det var för lite för att åtgärda med sjukgymnastik. Får väl gympa själv, men då måste man ju kunna röra sig.

Det är ju inte speciellt kul den här årstiden heller. Jag menar det är ju bärtider och det är det bästa jag vet att få plocka bär. jag får väl gå på knä.

 Det finns hur mycket blåbär som helst på skäret. Jag kan inte skriva på skogen, för det finns ju ingen skog kvar nu.

Imorron bär det av utöver igen , ska bara lämna blodprover imorronbitti och sen handla. Det har ju äntligen blivit kanonväder.


Ovido - Quiz & Flashcards