Alla inlägg under mars 2008

Av bylla - 28 mars 2008 16:03

Jaha, nu vet jag hur det känns! Att hoppa in på mitt gamla jobb menar jag.Visserligen var det bara kanske 10 min. men ändå.

Min fd. chef ringde: Kan du komma, jag mår jättedåligt, kom på en gång.  jag slängde på mej jackan, tänkte inte på att jag inte hade nån bh på mej och såg ut som f-n i håret. men vad gör man. när jag kom till kiosken låg hon på golvet på toa och mådde pyton, och så kom det folk naturligtvis. En kund: kan jag skicka det här som postförskott?  Jaha vadå, hur gjorde man då och vilken dator är det och vilken mus? Det finns 2 datorer och 2 möss och jag stod som ett frågetecken.

Lill dök upp och räddade mej och sen kom Birger och tog över.

Jag skjutsade Lill till vårdcentralen. Vad det var för fel på henne?? Jo hon hade gått emellan i ett hundslagsmål och blivit klämd över handen av hundkäftar. Det hade inte gått  hål så hon blödde och det var ju tur. Nu fick hon ta några "hål" på tummen för att det skulle sluta tokvärka. Hon tyckte att det kändes bättre och skulle fortsätta att jobba dagen ut.

Hoppas att hon inte får så svår värk.

Av bylla - 25 mars 2008 16:19

Ja det känns, att det är våffeldan menar jag. Jag är så mätt att jag tror att jag spricker. Har ätit frasvåfflor med sylt och vispgrädde, det är bantaramat det!! Jag brukar grädda våfflor en gång per år, man måste ju hålla på traditionerna.

 Och påskkhelgen ,den långa , har bara swischat förbi så nu är det gråa vardan igen.

Och det är ju inte helt fel, eftersom det är skönt att allt går sin gilla gång i den vanliga lunken.

Nu ska jag sätta mej vid tvn för att se animal planet- många intressanta program där.


Av bylla - 20 mars 2008 09:35

Tänkte bara önska mina bloggläsare en riktigt Glad Påsk med många ägg och ett bra påskväder med mycke solsken.

Av bylla - 18 mars 2008 11:06

Mycket ska man vara med om... I morse, kl 9.00, blev jag jag tagen på sängen, finns det nåt mer genant än att bli ertappad med att ligga "halva dan"? Åtminstone inte i min generation. Men det var tur att det "bara" var min kära systerdotter som skulle ut och rasta hunden...

Så det var bara att slänga sig i duschen och på med kläder, greppa gångstavarna och ge sig ut. Och gud så skönt det var. Sådant uppvaknande tror jag att jag måste föra in i agendan hädanefter.Anledningen till att jag låg så länge var ju att jag inte kunde sova,när klockan var 3 hade jag fortfarande inte somnat.

Jag känner mej faktiskt lite förlåten. Tack Lill


Av bylla - 17 mars 2008 12:20

En bitvis grå och bitvis halvsolig dag, med lite snösflister.

Har haft fullt upp med att kolla vår lilla ekorre som springer upp och ner i tallen hos Bylunds. Tre vändor har han gjort över vägen , bakom min bil och sen ner mot stranna. När han kommer tillbaka har han något i munnen, troligen en kotte. Sista resan han gjorde blev lite vådlig för Leifs kattor kom på honom och han hoppade ner på vägen från hög höjd för att hinna till nästa träd, trodde han skulle slå ihjäl sig. Han satt länge och vilade överst i en smal rönn, men till slut tog han sig "hem", vi tror att han bor i tallen i ett skatbo på andra sidan vägen.

Nu är vi inne i påskveckan och jag kanske skulle städa lite men det känns inge roligt, så jag tar det sen. Baka bullar ska jag göra ialla fall, nån gång.


Av bylla - 14 mars 2008 07:56

För att återkomma till mitt batteriäventyr med digitalboxen så måste jag bara göra ett tillrättaläggande. Tittade imorse på förpackningen som batterierna,  som var strömlösa,låg i och upptäkte att det stod "rechargeable" laddas före användning!! Det förklarar en del och jag måste säga förlåt ÖoB.

För er som inte vet vad jag talar om ber jag ta en titt på mitt inlägg från den 12 mars.

I övrigt mår jag bra . Uppe med tuppen, skulle vara hos vårdcentralen kl 7.30 för att spola min venport. Det ska göras var 10:e vecka. Det var fort gjort så jag var hemma igen efter en kvart.

Igår kväll var det premiär för mej på Swedbank Arena, såg andra kvarten mot Timrå. Jag skulle nog ha varit hemma för det var en skitmatch, Modo förlorade stort 2-5. Annars var arenan en upplevelse , kanonplatser, såg hur bra som helst. Får tacka Helena som hade en biljett över. För övrigt for vi hem innan matchen var slut.

Hemfärden blev desto pirrigare, eftersom min chaufför körde i 120 vissa sträckor, och tvärnitade om han såg en mörk fläck på asfalten. In i rondellen gick det också med väldig fart.Gud, va fort du kör!! tyck du?

Nog för idag.

Av bylla - 12 mars 2008 13:25

Nu ska ni få höra något roligt och samtidigt lite pinigt för mej. Fjärrkontrollen till digitalboxen har ju inte fungerat på ett tag så jag har fått poppa upp och ner ur soffan för att byta kanal. Igår kväll skulle jag underlätta lite så jag tog en pennlampa och satte nya batterier i den , men den lyste skitdåligt. Jag hade tänkt att den skulle få ligga på boxen så då kunde även gubben byta kanal. Han har ju skyllt på att han inte såg de små "pilknapparna" utan glasögon osv...

Men vet ni vad, imorse hade gubben tänkt till och frågade om det var samma sorts batterier som jag satt in i fjärrkontrollen? Tänk om de var lika dåliga?

Aha. kanske det, bytte till andra batterier som var nyinköpta och vips så fungerar allt!!

Det är ju faktiskt konstigt att nya batterier inte ska fungera, förvarar dem i kylskåpet och bäst före var 09 - 2011. Man ska nog inte lita för mycket på  Ö&B batterier....

Hur som helst är ordningen återställd och jag sitter nöjd i soffan.


Av bylla - 10 mars 2008 09:39

Nu är det måndagmorron igen. I helgen har det varit så trevligt. Jag har haft herrbesök med övernattning, de ni.

En liten herre visserligen men ack så kär. Anton sov över när pappa och mamma skulle på hockey och äta middag i loge i  Swedbank. Vi hade riktigt trevligt , åt popcorn och drack coca cola medan vi såg på Melodifestivalen.

När det var sängdags och skulle ta upp kudde och nalle ur påsen upptäckte vi att han hade fiaspelet med sig så då var vi ju tvugna att spela en omgång. Anton vann förståss, det gör han alltid, kan inte begripa...

Sökte fram några böcker som var Hannas och så fick han läsa en stund. Han är så duktig på att ligga för sej själv fast han är borta. Somnade utan gnäll och sov till kl 9 på söndagmorron.

Vi hade ju tänkt gå ut en sväng, men på lördag snöade det och på söndag var det regn. Anton skulle vilja gå på asfalt(!) för i Kasa har de ju bara grus....

Nu är det som sagt måndag igen och det gör ju ingenting, har ju samma göra som alla andra dagar, dvs. ingenting mer än det löpande

Ovido - Quiz & Flashcards