Alla inlägg under februari 2009

Av bylla - 24 februari 2009 21:37

Jaha, då får man köra igång då, att virka grytlappar menar jag .Man måste ju få gratulera Viktoria och Daniel, och gamla tanter brukar ju ge egenhändigt ihoptotade grejer.-

Av bylla - 21 februari 2009 16:14

Så har vi varit till Hanna på kaffe och tårta och annat gott.

När vi for hem körde vi över Järved-Bonäset. Det är länge sen jag åkte den

vägen.  När jag jobbade på Holmlunds pendlade jag  Husum - Bodum i 3 år,fram till 1977. Då blev jag mammaledig.

Dessutom ha jag ju bott i Bodum i slutet på 60-talet. Den kåken vi bodde i  är riven och det är  bara nya villor hela vägen. Även Holmlunds är rivet men firman lever ju kvar fast som Pappersgrossisten ,granne med Söderströms.

Jaja, det har ju gått lång tid hela 31 år.



                                                  
   HANNAS GODA TÅRTA




Av bylla - 18 februari 2009 09:18

Var och uppvaktade en 19 åring igårkväll. Jättegod smörgåstårta och kaffe.

47- åringen i huset hade något att visa mej. Han hade gjort en tatuering !! på armen. Jag höll på att smälla av, för det var helt oväntat att han skulle komma på en sån grej. Hur som helst var tatueringen jättefin, och han var nöjd.

Igår hade vi vinterns kallaste dag - 24 på morron men idag är det bara -13 och så snöar det.


Av bylla - 16 februari 2009 13:23

Så har det gått nästan en hel vecka sen jag var här senast.Det har varit en kall vecka, men solig.

På sportsidan  har det varit både glädje och sorg, mest sorg.

Skidskytteguldet var ju riktigt trevligt.

Melodifestivalen såg jag också och vi hade en liten fest. Varma mackor och en liten starköl. Gott.

En dag var vi till stan(har glömt vilken dag).Det är jobbigt att hålla isär dagarna när alla dagar är lika. Skulle köpa nånting till Cissela och Hanna som fyller år framöver.

Det gick snabbt och jag tror inte vi var i stan mer än en timme. Förbi ÖoB för blomjordsinköp och fågelfrön.,  och sen hem.

Tänkte börja med blommorna idag men jag är inte på ilet. Det får bli imorron eller nästa dag.

Av bylla - 10 februari 2009 14:00

Hej å Hå va de gå, tiden alltså.

Nu är det ljust när man kravlar sig ur sängen, det är inte roligt att ligga och dra sig när det är ljust ute. Får väl ändra mina "liggvanor" nu. Och mycket snö har vi fått, tur att det inte är jag som sköter skottningen.

Solen skiner på en gnistrande vit snö och jag har varit ut med sparken en tur. Den blev inte lång , turen alltså, men den var skön.


Väntar fortfarande på kallese till min läkare, är ganska svullen nu. Jag ser ut som en hamster och det är inte kul att vara ute bland folk. Att fara till Ica och handla är en pärs.


Och i Alpina Vm går det åt skogen också, får väl tjå mej tills skidskytte Vm startar till helgen. Då blir det medaljer- eller?


Nu har det gått en vecka som jag har försökt att tänka på vad jag äter,men så var vi ju på Ica i torsdags och de hade sockerskorpor 2 för 35 och då måste man ju köpa för man fick ju 2....? Dessutom hade de färska semlor och det är ju bara en månad om året som man får lov att äta dem så då ska man väl  passa på.

Ska bli spännande att se hur det går den här veckan, det kommer ju tyvärr en helg med både sport och melodifestival, ja ni vet väl själv hur det brukar bli, na gött till ikväll. Jaja.


Jag kanske ska ta itu med tvätten, har en del som ska strykas. Ska fundera

på det en stund. Hej

Av bylla - 3 februari 2009 08:49

Godmorron!

 När jag sitter vid datorn så skiner solen på mej. Den håller precis att försöka ta sig förbi röken från fabriken. Men det är kallt som attan - 15 ungefär.

Har inget särskilt att berätta. Jag går och vänta på att få kallese till min doktor, det är ju 14 dagar sen jag var till röntgen.Jag är ganska svullen runt halsen och käken nu, ser inte roligt ut. Det är faktiskt så att man blir lite folkskygg när man ser ut som en hamster.

Igår hade vi också kanonväder och jag blev utlockad av solen. Tog en sparktur till Henny, det gick ganska bra men jag var faktiskt ganska svettig när jag kom hem.

Men lite motion blev det ju, det är ju faktiskt något som jag behöver.

Tänkte försöka gå ner några kilo, men hur?? Har funderat lite hit och dit och kom på att jag kanske ska låtsas att jag har opererat magsäcken, den blir ju som ett plommon ungefär. Inbillar jag mej det och äter en pytteliten portion flera gånger om dan så kanske...

Nä skämt åsido, det kommer att bli svårt att banta, spec. nu när det blir så mycket sport på Tv, hockey, alpint , skidskytte och längdskidor.

Men jag ska göra mitt bästa, ja inte att ta medaljer utan låta bli att äta slisk

Hej så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards