Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Bröllopsbestyr och gelekokning

Av bylla - 15 augusti 2010 09:02

Godmorron!

Känner mej på riktigt bra humör idag, kanske för att det är en aning av höst i luften, klar och andningsvänlig.

Fast egentligen borde jag inte vara på så bra humör.

Jag börjar från början: Jag var till yngsta dottern för att hjälpa till med  en håruppsättning (svinrygg) för de skulle på bröllop i lördags. Som om jag skulle vara nån sorts expert men det blev inte så tokigt om jag får säja det själv.

    

Här är resultatet.

När de var klara skjutsade jag dem till stan och sen for jag hem. På hemvägen kom jag på att jag inte hade min plånbok och kamera med mej. Hade glömt påsen hos H o J. Till saken hör att de har väldigt fina svartvinbärsbuskar,med mogna bär som jag naturligtvis lovat ta reda på åt dem. Ja ni vet  de jobbar ju hela dagarna och sen för att vara ärlig så har de nog inte riktigt betrodden om ni förstår vad jag menar.

Kom på att påsen med mina grejer nog låg på farstubron, alltså måste jag ju tillbaka för att kolla. Tog med en hink för då kan jag ju plocka bären när jag ändå var där.

Till saken hör att det var nog en av de jobbigaste dagarna värmemässigt igår. Helt olidligt klibbigt varmt.

Det blev 2 liter, tyckte att det var lite så när jag kom hem plockade jag 2 liter röda som jag har massor av.

Satte  igång med att koka bären och gick igenom hela proceduren för att göra gele. TRODDE ATT JAG LYCKATS. men nej, det är bara saft i burkarna så nu sitter jag och väntar på att Ica ska öppna så jag får köpa Certo. Och koka om.


Till morsdag och när jag fyllde år  fick jag en ros av min son, De har ju inte sett så glada ut men så satte jag ut dem i en balja och hjälp va fina de har blivit. Båda blommar och är så frodiga. Nu är frågan, vad gör jag med den till hösten, kan jag plantera dem eller ska dom få frysa bort, eller kanske jag ska ta in dem igen?

  






Visst är de vackra?

Hej för denna gång, återkommer med gele- rapport nästa gång.       

 
 
Ingen bild

Solan

15 augusti 2010 12:31

Snyggfrisyr, så var det rosorna, jag har en gång provat ta in en ros som varit ute hela sommarn, men jag fick den inte att överleva, den såg på mej och liksom sa, bär ut mej igen, den dog.
Kanske nån annan läsare har nåt bra tips till dej synd om dom ska frysa bort.

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

22 augusti 2010 15:50

Kära Byllan !!!
Håruppsättningen blev jätte fin, så hade ju vi eller jag i allafall när jag var ung, då hade jag långt tjockt hår,den frisyren är tillbaka igen på modet,,,KUL...Det man inte har i huvudet , får man ha i bena, när man är glömmsk ,LER ,,,,Det får jag också ha, det är inte att man börjar bli gammal utan man har för mycket med tankar i hjärnkontoret,ochman ska hinna med allt,att man inte kan lära sig, att planera bättre,,,Jag är också hopplös, vill hinna med så mycket som möjligt , har också svårt att säga nej,när det är någon som behöver hjälp.....Gräv ner hela rosenplantan i grönsakslandet(30-40 cm djupt) och övervintra den där plantera om den när björken har musöron....eller övervintra i ett kallgarage med säckväv över hela plantan....Lycka till....
Ha det bäst vännen....KRAM IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk. Men det finns rolig...

Ovido - Quiz & Flashcards