Alla inlägg under juli 2009

Av bylla - 21 juli 2009 09:30

Huvva va länge sen det är jag skrev några rader, hela 2 veckor. Men det har ju inte hänt nåt speciellt, jo de förståss, jag fyllde år förra torsdagen och blev uppvaktad av alla mina barn med blommor och blader.

Sen har jag hunnit med en sväng till sjukhuset för en ryggröntgen, det var också i torsdags, sen for vi ju ut till stugan på kvällen.

Ryggen känns ju fortfarande av men jag har ganska starka tabletter så jag håller mig på benen.

Just nu är det ganska tomt i skallen, vet inte nåt mer att skriva om. Vädret är sådär halvtaskit men det går ju att var inomhus när det regnar och det gjorde det igår. Då hann jag läsa 3 böcker som jag lånat av Henny. Har en tjock kvar som jag tar nästa regndag.

Ha det så länge i den här skitsommaren.


Av bylla - 7 juli 2009 11:15

Så var vi hemma en sväng igen. Det är ju så urbota kallt ute nu, bara 10-13 gr. Brr.

For hem igår em (måndag) eftersom väderrapporterna inte var så lysande.

Ska vara hos distsriktssköterskan imorron bitti för prover. Sen finns det ju en massa tvätt att ta hand om. Tur att vi for hem för idag spöregnar det.


Naturrutan:

Nu har vi en liten harunge som är hos oss mest hela dagarna, en morron satt han mitt i "spenaten"  alltså i mitt salladsland, Den hade till och med krupit under täckväven som jag har över och hade svårt att ta sig ut, men till sist backade han sig ut. Tyvärr hann jag inte ta några bilder.

Dessutom har han ätit upp blasten på rädisorna.


Har fyllt i pensionspapperen åt gubben  och postat, de ska ju vara inne 2 månader innan 65 års dagen.


Ovido - Quiz & Flashcards