Alla inlägg under oktober 2009

Av bylla - 30 oktober 2009 08:59

Usch jag gillar inte detta amerikanska påfund. Jag förstår inte att folk har så lätt för att härma det som kommer från amerikat.Varför kan vi inte fira Alla Helgons Dag istället? Nog om det.


I Onsdags var jag ner till Arken och fick min vaccinspruta. Det var inga köer och det gjorde inte ont. Var hemma igen efter en timme.

Har fortfarande ingen känning av sprutan, inte svullet eller nån huvudvärk. Det är ju faktiskt toppenbra.


Nu är jag gräsänka igen, lite tråkigt, det är ju helg och allt men det är som det är.


Med Lchf går det lite si och så. Har inte gått ner nåt denna vecka (har nog fuskat lite), men midjemåttet har  faktiskt minskat med 3 cm!! Får försöka skärpa till mej.

Ute är det nollgradigt och solen skiner på mej genom fönstret. Ser verkligen promenadlockande ut!

Tror jag ska göra en sväng lite senare idag.

Trevlig helg!


Av bylla - 27 oktober 2009 14:41

Satt hela dan igår och kämpade med datoreländet.

Den var seg som en ettöreskola och jag kunde inte logga ut på nätet.


Skickade till slut ett nödrop till Hanna på msn, (för det fungrade). Hon skickade tillbaka en länk

med en söt räv,  som jag la in. Trodde det skulle funka , men tji fick jag. Stängde ner skiten och gick isäng.

Startade upp datorn imorse i hopp om att det skulle fungera, men det var lika tokigt.


Då gjorde jag en defragmentering, tänkte att det kan väl inte skada ialla fall.

Sen gjorde jag nya försök att logga in men det gick inte.

Då blev jag riktigt less och stängde av datorn och läste ut en bok.

Nu på em. blev jag sugen på att kolla om det gick att logga in och vips så hade räven fixat  till det.

Herregud man får ju abstinensbesvär för mindre. Jag är ju pensionär och vill ju inte sopa och städa hela tiden, utan datorn har ju blivit min lilla hobby. Andra har ju hobbies också.

Så nu är jag nöjd och glad igen, bara ett smolk i glädjebägarn: jag kommer inte in på min banksida.

men då kan jag gå via explorer. det funkar.

Av bylla - 23 oktober 2009 12:18

Hej mina vänner!

Idag har jag hållit på att föra över all mina foton som jag haft på datorn till skivor. Hanna visade mej hur jag skulle göra när hon var hemma sist, men jag är så glömsk och fimlig.

Men tillslut så fick jag  ordning på alltihop. Det blev 5 fulla CDroom.


NU är det de här med vikten. Jag kämpar på och har kommit igenom 2 veckor och är 2 kg lättare.

Det är väl inte helt fel, eller? Jag fikar efter beröm som höres.


Idag har jag sett den första snön, två ordentliga byar så det blev alldeles vitt i luften, men inget låg kvar som tur var. Nu skiner solen igen.

Nu ska jag gå "upp på vinn"  och bädda rent och dammsuga sovrummet.


I veckan har jag varit till tandläkaren och lagat tand nr 2. (jag har bara två;haha).Först var jag till hygenisten, hon hittade 2 hål. sen till tandis och laga dem. Hela kalaset gick på 2700 ungefär. Inte klokt va dyrt det är men det är ju ett måste om jag ska få behålla mina (2) tänder.

Ja det var det hele, hej då


Av bylla - 16 oktober 2009 09:09

Hej

En ganska jobbig  men ändå intressant vecka har passerat. Jag har gjort så gott jag kunnat men det är lite jobbigt. Svårt att hitta på vad man ska äta, men när jag har ätit är jag riktigt mätt. Det värsta har varit att jag blir så småsugen ialla fall. Speciellt på kvällarna framför TV:n. Då har det fått bli en morotsbit eller en ostskiva med smör. Men jag måste erkänna : Jag har syndat, kunde inte låta bli att ta en kola ur burken som Madde var hit och sålde till mej. Och Gud så himelskt gott!

Ni vill kanske veta hur det har gått? Trodde väl det!

Ja , jag har tappat drygt 1 kg och det är ju inte så pjåkigt för 1 vecka va?

Kommande vecka ska jag anstränga mej l i t e mer, tror jag.Men jag känner mej ganska stolt för jag har varit ute och gått varenda dag hela veckan, inte långt men ialla fall.


Igår var jag på innebandyträning. Nej nej det var inte jag som tränade utan Anton. Skjutsade honom till träningen och sen väntade jag tills de var klara och skjutsade hem igen.  De var så duktiga med klubbor och boll de små liven och såg ut att ha hur roligt som helst.

Egil for till stugan igår men till helgen kanske jag får sällskap av en annan kavaljer. Kanske Anton vill sova över hos mormor när föräldrarna åker bort.

Sen var det väl inte så mycket mer att rapportera. En liten fråga bara: Är det ingen som vill hänga på, vore kul att ha nån att bolla kolhydrater och fettkulor med, men framför allt ideer .

Hej

Av bylla - 9 oktober 2009 12:10

Just nu är jag gräsänka några dagar. Rätt skönt faktiskt.

Och idag har jag ätit min första LCHF-lunch. Herregud va jobbigt ,säger jag första dagen. Hur ska det då bli om en vecka?

Vill ni veta vad jag åt? Håll i er nu:

Omelett på 3 ägg, lite grädde och riven ost som jag hällde över några stekta champinjoner och 3 skivor bräckt skinka

(rökt smörgåspålägg) allt naturligtvvis stekt i en klick smör.  Till det gräddkokt blomkål ca 3 buketter.

Dryck : 1 glas kallt vatten.

Tror ni att jag blev mätt? Jo det kan jag verkligen säga att jag blev. Om det var gott?  Helt sagolikt gott.

Till middag blir det nåt med köttfärs, kanske en låda i ugnen, med vitkål, men just nu kan jag inte tänka på mat.

Ute skiner solen så jag tror att jag ska ta en promenad, kanske gå över på varvet och överraska?Flört

Nä så taskig är jag inte. Det blir väl bara en sväng runt reningsverket. Jag måste ju hålla uppe traden tills gubben kommer hem! Om jag nu orkar  gå eftersom jag är så mätt.


Hej så länge, återkommer med viktrapporter framöver. Till veckan kanske jag är tillbaka i bullburken och smörgåslandet igen, vem vet.




Av bylla - 4 oktober 2009 11:21

Hej igen.

Igår var jag i bagarstugan 3 timmar. Så snabbt gick det att fylla frysen med gott hembakat tunnbröd.

Jag får tack min vän Karin för att hon ställer upp och hjälper mej. Karin du är en klippa!

Eftersom jag haft en del krämpor har jag inte varit i bagarstugan på ett och ett halvt år tror jag. Jag har fått bröd av Karin när hon har bakat.

Man känner sig ganska rik när man kommer hem med 25 paket mjukt och härligt bröd.

Sen blev det så lyckat att 3 /4 av barnen kom hem så de fick med sig ett paket också.

Nu väntar jag att sonen ska komma och hämta sitt bröd också.


I natt har det varit ett helsikes oväder, blåst och regn. Inte bara lite blåst heller utan riktiga kulingvindar. Vi sover med fönstret lite öppet och jag trodde att det skulle blåsa bort helt. Idag verkar det ha lugnat ner sig lite men det regnar ordentlig istället. Men vi ska väl vara glada så länge det är regn och inte snö.


Sitter mest vid datorn och blippar än hit än dit. Var inne på Lchf sidorna och kollade. Är faktiskt sugen att försöka gå ner i vikt med den metoden, men då får man ju inte äta potatis och bröd. Se smörgåsar "de ä mitt liv de". Men så ser jag ut som jag gör också.

Och eftersom vi är två som ska äta måste jag ju få med mig 2:an också och det kanske inte blir så lätt.

Det är ju måndag imorron och man brukar ju börja på måndagar, men jag tror jag tar en veckas betänketid  och en bamsestor tunnbrödsmacka .

Hej


Ps. skriv nåt i min gästbok så jag får se om det funkar Ds

Ovido - Quiz & Flashcards