Alla inlägg under januari 2008

Av bylla - 29 januari 2008 13:49

Denna vecka har börjat ganska bra. Igår skulle gubben på apoteket

och då hängde jag på. Jag tänkte att jag skulle testa mina gångstavar. Fick dem av Helena i födelsedagspresent i somras men har ju inte nött ut dem precis.

Det blev ett litet äventyr att få ordning på armar och ben för att få det att funka. Man måste ju gå i nån sorts takt. Jag blev totalt stressad av stavarna,armarna måste gå i samma takt som fötterna och går man fort får man verkligen veva på med armarna.Jag var slut när vi kom fram och då var ärendet lika ogjort för det var strömavbrott så allt var stängt och mörkt.

Det var bara att vända om och veva tillbaka hem igen. Aj,aj, jag hade ont i armar och ben  när jag kom hem. Men motion var det sannerligen,med stavgång får man 40 % effektivare träning.

Idag var det dags att fara till Wemer och Kjell för att göra en kontroll av hälsan, och den var god, nästan.Det blir nog ett besök på halsavd. för ett prov på tonsillerna, och det lät ju inte så roligt. Får en remiss senare.

Dessutom fanns det några knölar i armhålorna, men ingen katastrof.

Vackert väder och plusgrader idag.

Av bylla - 22 januari 2008 13:10

Sitter och flummar, har inget spec. på hjärtat.

Har gjort lite nytta idag iallafall, bäddat rent i sovrummet och bytt gardiner, sorterat in räkningar i pärmen och bytt till en ny för 2008.

Har radion på som alltid ,lokalradion förståss, och det är mest jämmer och elände, dom stjäl kopparplåtar från kyrkobyggnader och inte bara en natt utan de kom tillbaka natten därpå också och tog resten som de kunde komma åt.Dessutom är det rån och skit, och inte nog med det Modo fick storstryk igår av Frölunda.

Men lite ljuspunkter är det iallafall för idag skiner solen men det blåser kallt och är ungefär 2,5 grad kallt.

Igår skulle gubben på apoteket och då hängde jag med på en promenad. har inte gått så lång på mycket länge, men det gick bra.Innan vi gick hem var vi in på ICA och köpte 4 wienerbröd för 20:--, vi hade båda läst annonsen så vi var överens.... Tyckte att vi gjort rätt för lite slisk. Det var jättegott med kaffe och vrålfika när vi kom hem.

Vi har fortfarande ingen snö, bara lite frostpuder på gräset.

Av bylla - 17 januari 2008 10:39

När jag tittar ut genom fönstret så ser jag inte en snöfläck.

Det är ju faktiskt 17 jan. idag men det ser ut som det vore vår.

Visserligen disigt och regnigt men varmt, hela 3.8 grader. Var ska detta sluta och hur ska sommaren bli?

Hoppas att den blir torr och varm.

Nu har jag börjat med ett nytt pussel, det är skitkul att lägga, runt och med tokkonstiga bitar. Motivet är djur från regnskogen. Många starka färger.

Ett underbart tidsfördriv med andra ord.

Nu ska jag gå ut med kameran och ta en bild av snön som inte finns.

Av bylla - 14 januari 2008 17:02

Tänk att det är lika roligt att plocka ner allt pynt efter jul som det är att

ta fram det före jul. Jag blir väldigt fort trött på tomtenissarna och juldukarna, så nu har de åkt ut.Eller upp på vinden i jullådan i alla fall.

Vår julgran tog jag sist för den var så fin, inget barrande och små ljusgröna skott på kvistarna.

Även julgardinerna har åkt ner, men nu har jag ju blivit så förtjust i sk. panelgardiner, så jag har klippt sönder mina gamla rumsgardiner och håller på att sy panellängder av dem. Jag vet ju inte hur det blir, det KAN ju bli bra också och då får jag väl känna mej duktig eller kanske snål?

Ute är det fortfarande slaskigt med regn och plusgrader men igår var det nästan klart och då kunde man plötsligt ana att dagen blivit lite längre.

Det är alltså hopp om ljusare tider...

Av bylla - 6 januari 2008 20:49

Jag sa ju i förra inlägget att jag skulle tänka på lite motion.

I helgen har jag sportat och motionerat från morron till kväll. Jag

har faktiskt lite ont i axlarna av remmen på skidskyttegeväret, men så gick det ju inte så bra heller.

 I går kväll var det dags för att ta fram skrillorna, för nu skulle här spelas hockeyfinal, herregud va jobbigt. Man blir ju riktigt svettig.

 Några timmars sömn,  ny dag och dags för lite utförsåkning,

Det går så fort utför så det killas i magen, och ner kommer man ju alltid.

Sen var det dags för det stora eldprovet, skidor uppför en slalombacke, herreje va slut jag var! Men vann gjorde jag , visst ja ,det var ju inte jag

utan Kalla ,men det känndes som om det hade varit jag som kämpat.

Tänk att kunna plåga sig på detta vis och ta ut sig totalt och ända bara vara ett enda stor leende!  Men det är klart  blir man världsbäst och nästan miljonär på kuppen så förstår jag att det känns bra.

Så många kalorier brände nog inte jag men det var skitjobbigt.

Av bylla - 2 januari 2008 09:31

Så har ett nytt år börjat. Hoppas att det blir ett bra år för mina nära och kära, och även för mej såklart.

Det är skönt att alla helgdagar är förbi och att livet och vardagen kan återgå till den vardagliga lunken.

Man har ju dessutom lagt på sig nåt extra kilo i helgen, dels beroende på fika och god mat , men även att jag har blivit av med blåsor i munnen och "halsontet" så jag kan äta igen. 

Jag brukar inte avge nyårslöften, men i år har jag sagt tyst för mej själv att "du Bylla du  måste nog röra mer på dej än du har gjort". Jag  sitter inne hela dagarna och ska jag till affären så blir det ju bilen. Får väl se hur det går.

Nu finns det ett berg av tvätt i källaren som måste åtgärdas. Nu går jag ner i min källare...

Ovido - Quiz & Flashcards