Alla inlägg under december 2007

Av bylla - 26 december 2007 14:38

Så är julen förbi denna gång och man har överlevt trots jäktet före. Skillnaden är lite godare mat och mer folk kring matbordet.  Håkan och Hanna med resp. var här på middag och sen kom Helena med man och 4 barn. Det blir rushigt och roligt när vi samlas alla, det var bara Henny och Ingvar som fattades.

Annars var Julaftonen och juldagen som vanligt, man kan ju inte frångå traditionerna så att säga.

Det bästa var nog ändå att när jag vaknade på julaftonsmorron så hade jag inte ont i halsen!! har kunnat äta och svälja normalt.

Och en snöfri jul blev det också'

God fortsättning alllihop!

Av bylla - 22 december 2007 21:07

Nu är det inte mycket som är ogjort inför julen.

Imorron ska jag griljera skinkan och hänga upp julgardinerna i köket.

På eftermiddan ska  vi fara och gratta Henny  på 30-årsdagen.Enda smolket i bägaren är att jag har så ont i munnen fortfarande och i halsen.

Det blir tråkigt att inte kunna  äta ordentligt  av julmaten.

Och det blir ingen vit jul heller, i och för sig gör det ju inte så mycket , men man är ju van att det ska vara lite snö ialla fall.

Lite ljummet honungsvatten skulle inte skada nu, sen är det sängen nästa.

Av bylla - 18 december 2007 16:15

Har kommit från Storuman idag. Det är ju bara 30 mil bort. Tur att syrran körde, det är hon bra på.

Vi har varit på vår brors begravning, vi for i söndags och begravningen var på måndag och så åkte vi hem idag.

Det är sorgligt och vackert på samma gång med begravningar, men det är ju så vi ska sluta de flesta av oss ialla fall. Min bror och hans fru fick 65 år tillsammans, tänk det är hela min livstid!
Det är klart att det kommer att bli tomt för henne, men hon har sina döttrar och deras barn och barnbarn så helt ensam blir hon inte.

Känner mej ganska tom i bollen så jag ska vila en stund

Av bylla - 13 december 2007 15:58

Ja just det , Äntligen är jag klar med julklapparna till barnbarnen. De håller på att bli så stora nu så det går inte att komma med vad som helst, tänk själv 5 tonåringar!

 Men jag har kommit på en lösning som var väldigt smidig, vad kan jag ju av naturliga skäl inte tala om här.

Sen vi handlat klart for vi till sjuklingen Hanna(förkyld) och tigggde kaffe och det fick vi, sen bar det av hemöver.

Det var fint väder idag , lite kallt men att springa ut och in på affärer gör ju att man blir varm.

Nu har jag fått i mej lite mat och ska slappa en stund framför tv:n

Av bylla - 6 december 2007 08:40

Gomorron mina vänner

Har just stigit ur sängen, man gör ju som man vill numera.

Igår kokade jag knäck och gjorde ischoklad. Ganska onödigt men gott.

Just nu är jag gräsänka eftersom gubben är i stugan sen i tisdags. Han kanske kommer hem idag och då har han julgranen med sig. Vi brukar alltid ha en jultall men jag tror inte att han hittade nån fin i år, eftersom älgen som finns på skäret har tuggat på alla.

I värsta fall får vi väl ta in utegranen som vi satt ljus i. för den är jättefin.

Av bylla - 4 december 2007 09:49

Nu har vi redan passerat 1:a Advent, och sen vet vi ju hur tiden rusar fram till jul. Det är kul att hänga upp fönsterstjärnor och lite adventspynt.

Nya panelgardiner i rummet och en ny stjärna i fönstret. När jag skulle sätta upp den gamla (ja den var verkligen gammal, säkert 20 år och som jag limmat ihop själv. Den var av trä och köpt hos Penduro) så pajade den.

Fick fara och köpa en ny och den är jättefin, pärlor och små diodlampor.

Nog om advent. Jag har iallfall börjat förbereda julen lite. bakat 4 sorters kakor, som ni förstår tillhör jag den äldre generationen, Det går ju att köpa färdigt också, men det är lite kul att fixa själv också.

Igår dog min storebror. Han fick bli gammal ,hade just fyllt 87. Det känns tomt och konstigt, nu är det ingen som ringer och säger: Hej lillpiga, hur mår du? Men han har haft ett rikt liv med en underbar fru och sina 2 barn, barnbarn och barnbarnsbarn.


Ovido - Quiz & Flashcards