Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Bondepraktikan

Av bylla - 27 maj 2010 14:42

Urban, Vilhelmina , Blenda, fy skäms på er alla tre.

Kallt och nordanvindar är det verkligen så den här sommarn ska bli?

25, 26 och 27   maj är ju märkesdagar, det stå i bondepraktikan: Urban Vilhelmina Blenda, så ska sommaren lända, alltså det väder som är dessa dagar så skall det bli i sommar. Jag ryser!! och fryser!!

Annars inget spec. mer än att jag har ont i magen men det är en anna sak.


Här är gräset fortfarande oklippt för när gubben kom hem från stugan så höll han på att bli förkyld och så har det regnat. Han får väl ta till lien, när det inte går att klippa i  tid. Och jag kan ju inte hjälpa till, alldeles för tungt ovch jobbigt.

Det är verkligen inte kul att bli gammal och skröplig.

Nu ska jag sluta gnälla. Hej då

 
 
Ingen bild

solan

30 maj 2010 07:33

Ja du Bylla, dom där vädertecknen stämde någorlunda förut men i dagens läge så har det faktiskt ballat ur ordentligt, om det då beror på alla rubbningar i moder jord av alla jordbävningar och övriga utbrottså har hela rasket vält om ända , så jag tror du behöver varken rysa eller frysa.
Ha en varm och god dag, kram från mej.

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

6 juni 2010 03:12

Hej Byllan !!!
Kallt är det så det täcker till och blir över,,,igår var det både hagelskurar och regnskurar,om var annat, och det stormade som bara den ,den blekgula solen den kikat fram då och då, men gömmde sig bakom de gråa molnen igen ....Hoppas vädret är bättre i Ö-vik,,,och idag ska vi fira Sveriges nationaldag,,,ut och flagga, eller hur ??? Hurra,hurra ....
HA det bäst vännen.....KRAM IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk. Men det finns rolig...

Ovido - Quiz & Flashcards