Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Alla dessa fåglar...

Av bylla - 7 juni 2010 15:13

   Det är ett tag sen jag skrev i bloggen nu, men vi flyger och far mellan stugan och hemma så ibland vet jag nästan inte var eller vem jag är ,kanske en fågel. Men just nu är jag hemma och det känns skönt.

I morron ska jag till min läkare och sen får jag se hur det blir med behandlingen. Jag gruvar mej mer och mer för varje gång.

Tänkte berätta hur jag har det med måsarna på sten, jodå de mår jättebra, ruvar för fullt på 3 ägg. Längre ner så finns ett stenskvättbo också.

Sen har jag 3 gäster i rönnen, en talgoxfamilj i holken, strax ovanför den har en björktrast byggt och sen finns ett lite bo på en gren där bofinken huserar.

I resten av holkarna verkar det som om svart-vit flugsnappare har tagi över. Det kryllar av dem.

Eftersom jag älskar att kolla på fåglar så får jag verkligen mitt lystmäte, eftersom det är så många arter där ute. Jag glömde ju att nämna svalorna, både ute och inne i båthuset.

   som synes måste vi passera ganska nära när vi ska till dass eller vedboden. Ibland ligger de tysta och bara kollar oss eller så skriker de och dyker. Det verkar som om de känner igen oss för har man bytt jacka då blir det riktigt tokiga.

   Vår ståtliga rönn. klicka på bilderna för att förstora.

 
 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

8 juni 2010 23:17

Kära Bylla !!!
Jag tycker också det är jobbigt att ha flera boenden om sommaren,och man kommer inte alltid ihåg vad man har i stugan eller vise versa,vi har våran stuga i Västerbotten, som vi kommer att sälja i sommar, det blir alldeles för mycket att göra, vi bor ju ändå på landet....Min man har haft tre hjärtinfarkder inom loppet av två år, i januari genomgick han en byepace operation i Umeå,då måste man börja tänka om.....Visst är det härligt med småfåglarna, jag matar dom även nu på sommaren,vill ha fåglar i min trädgården,det är sädesärlan,flygsnabbarn,talgoxen,dommherrparet gråsparven,gulsparven,svanparet och änderna mfl ,och så har jag förståss mina sommar gäster , igelkottarna som är 8-10 stycken som kommer till matbordet varje kväll, i fjol hade jag en 19stycken kottar..LER..Som sagt jag är ju uppvuxen på ett bondgård,så jag älskar djur..HA det bäst vännen ...KRAM IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

11 juni 2010 13:52

Kära Bylla!!!
Kontrast röntgen är det värsta jag vet,när jag hade magsår så fick jag vara och röntga ofta, kontrast med vaniljsmak,så allt som smakar vanilj ratar jag......NU ska jag gå ut i solen och plantera lite blommor, för nu är tjälnätterna över... Önskar dig en trevlig mys helg, ha det bäst vännen....
KRAM IA....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bylla - 9 november 2010 12:15

Hej på er om nån mot förmodan har klickat in på min blogg. Nu tänker jag avsluta bloggandet eftersom jag aldrig har nåt intressant att skriva om. Det händer liksom inget i mitt liv som är värt att berätta. Jag kör väl en vända med vädret då: Mule...

Av bylla - 8 oktober 2010 11:51

Fredag som är dimmigare än allt dimmigt. Man ser inte mer än 50 meter framför sig.Tur att man inte ska ut med bilen idag. Nu har jag gjort klar min behandling för denna gång. Det är bara röntgen och slutbesiktningen hos läkaren som är kvar. Får hop...

Av bylla - 26 september 2010 12:28

Äntligen!! Nu känner jag igen mej själv, har nästan varit golvad i en och en halv vecka, illamående, huvudvärk trött, ja hängig i största allmänhet. Att jag känner mej på bra humör kan ju faktiskt bero på vädret också, Hög klar kall luft och strå...

Av bylla - 15 september 2010 16:33

Usch och fy vad jag har varit lat med att skriva. Det har ju inte hänt något särskilt i mitt liv. Har varit i stugan och plockat bort lite grejder, Tömt odlingslådorna och satt in fönstren. Dessutom plocka ca 7 liter lingon. Jag tror att jag har da...

Av bylla - 30 augusti 2010 11:45

Hej igen. Det har gått några dagar sen jag skrev i bloggen och det beror nog på att jag inte mått så bra. I början på förra veckan fick jag min 4:e behandling och sen har det varit lite upp och ner, med illamående och huvudvärk. Men det finns rolig...

Ovido - Quiz & Flashcards